Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Functioning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F15%3A00448412" target="_blank" >RIV/68081740:_____/15:00448412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/9781137439963" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/9781137439963</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/9781137439963" target="_blank" >10.1057/9781137439963</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Functioning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social functioning, together with psychological functioning, forms an important part of successful development. It is related mainly to external (objective) factors such as objective health status, accomplishment of developmental tasks, or adjustment tosocial norms. The resources of successful social functioning have already emerged in early childhood. Among them are temperament and personality, cognitive (especially intellectual) and academic abilities, and social relationships, such as the various characteristics of the family of origin, social competence, peer, romantic or work related relationships.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Functioning

  • Popis výsledku anglicky

    Social functioning, together with psychological functioning, forms an important part of successful development. It is related mainly to external (objective) factors such as objective health status, accomplishment of developmental tasks, or adjustment tosocial norms. The resources of successful social functioning have already emerged in early childhood. Among them are temperament and personality, cognitive (especially intellectual) and academic abilities, and social relationships, such as the various characteristics of the family of origin, social competence, peer, romantic or work related relationships.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F2410" target="_blank" >GAP407/10/2410: Longitudinální studium optimálního vývoje: potenciál pražské a brněnské studie celoživotního vývoje člověka</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Personality and well-being across the life-span

  • ISBN

    978-1-137-43995-6

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    60-80

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly