Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leadership and Well-being among Academic Staff in Czech Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F15%3A00453574" target="_blank" >RIV/68081740:_____/15:00453574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leadership and Well-being among Academic Staff in Czech Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation examines the relationship between academic leadership and well-being of academic staff in a sample of 2.229 academics employed in Czech public universities. The findings showed that respondents reported high levels of general job satisfaction and work engagement, but more than one third reported low or very low quality of academic leadership at their departments. Both job satisfaction and quality of leadership most strongly correlated with rewards, followed by autonomy, performance feedback, influence and support from supervisor. The authors conclude that academic leaders should focus on their ability to provide feedback, and create work environment in which academics feel rewarded and experience both job autonomy and influence over their job tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Leadership and Well-being among Academic Staff in Czech Universities

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation examines the relationship between academic leadership and well-being of academic staff in a sample of 2.229 academics employed in Czech public universities. The findings showed that respondents reported high levels of general job satisfaction and work engagement, but more than one third reported low or very low quality of academic leadership at their departments. Both job satisfaction and quality of leadership most strongly correlated with rewards, followed by autonomy, performance feedback, influence and support from supervisor. The authors conclude that academic leaders should focus on their ability to provide feedback, and create work environment in which academics feel rewarded and experience both job autonomy and influence over their job tasks.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-02098S" target="_blank" >GA14-02098S: Kvalita pracovního prostředí a well-being zaměstnanců ve veřejném vysokém školství</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů