Psychologie celoživotního vývoje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F16%3A00472045" target="_blank" >RIV/68081740:_____/16:00472045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychologie celoživotního vývoje
Popis výsledku v původním jazyce
Psychologie celoživotního vývoje se jako samostatný obor etablovala ve druhé polovině 20. století. Na rozdíl od tradiční vývojové psychologie, která se věnuje především vývoji v dětství a adolescenci, se zabývá vývojem a změnami člověka v průběhu celého životního cyklu, neboť mnohé charakteristiky dosahují svého vrcholu v pozdějších obdobích života. Jde o disciplínu multioborovou, protože studuje nejen psychologické a biologické faktory lidského vývoje, ale i sociální a kulturní kontext a historické okolnosti. Monografie je rozdělena do tří tematických částí. První se věnuje hlavním teoriím celoživotního vývoje s důrazem na moderní přístupy. Druhá část podává popis vývojových stádií založený na současném empirickém výzkumu. Třetí, závěrečná část představuje klíčová témata lidského života: úspěšný vývoj, osobní pohodu, sociální adaptaci a životní smysluplnost.
Název v anglickém jazyce
Life-span Psychology
Popis výsledku anglicky
Life-span psychology as an independent discipline established itself in the second half of the 20th century. Unlike traditional developmental psychology, which focuses primarily on development in childhood and adolescence, it concerns with development and changes throughout the human life span, since many characteristics reached its peak in the later stages of life. It is a multidisciplinary discipline, because it not only studies the psychological and biological factors of human development, but also social and cultural context and historical circumstances. The monograph is divided into three thematic sections. The first explores the main theories of life-span development with emphasis on modern approaches. The second part gives a description of developmental stages, based on current empirical research. The third and final section presents the key challenges of human life: successful development, well-being, social adaptation and life meaningfulness.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů