Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nejdřív pán a potom pes - vývoj dětské kresby v předškolním věku a její hodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F16%3A00477228" target="_blank" >RIV/68081740:_____/16:00477228 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/16:10360372

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nejdřív pán a potom pes - vývoj dětské kresby v předškolním věku a její hodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dětská kresba může být zdrojem informací o mentálním vývoji dítěte a může sloužit i k orientačnímu hodnocení úrovně grafomotorických funkcí. Vývoj kreslířských schopností závisí na rozvoji různých funkcí: kognitivních, regulačních i motorických. Projeví se změnou způsobu zpracování kresby, nárůstem detailů i dvoudimenzionálního zobrazování jednotlivých částí objektu a zlepšením jeho proporcí. Primárním zobrazovaným objektem bývá lidská postava, která často slouží k různým diagnostickým účelům. Cílem této studie bylo vytvoření jednoduché metody screeningového hodnocení kresby lidské postavy a metody k posouzení kreslířské flexibility, která se projeví při zobrazení jiného objektu než je lidská postava, v tomto případě v kresbě psa.nVýsledky potvrdily diagnostickou kvalitu obou metod.

  • Název v anglickém jazyce

    First lord, and then dog - development of children's drawing in preschool age and its evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    Children's drawing can be a source of information about the mental development of a child, and also it can serve for an orientation evaluation of the level of graphomotorical functions. Development of drawing skills depends on the development of various functions: cognitive, regulative, and also motoric. This manifests in the change of the way how drawing is processed, increase of details, and also two-dimensional imaging of particular parts of the object and improving its proportions. The primary displayed object is the human figure, whereas, it often serves for various diagnostic purposes. The aim of the present study was to create a simple method for screening evaluation of human figure drawing, and method for assessment of the drawing flexibility, which will become evident in the display of other than human figure object, in this case in the drawing of a dog. The results confirmed diagnostic quďity of both methods.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    283-305

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus