ADHD and Time Perception: Findings and Treatments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F19%3A00546872" target="_blank" >RIV/68081740:_____/19:00546872 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s41470-019-00027-2" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s41470-019-00027-2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s41470-019-00027-2" target="_blank" >10.1007/s41470-019-00027-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ADHD and Time Perception: Findings and Treatments
Popis výsledku v původním jazyce
This mini review aims to explore the intricate connection between ADHD and time perception along with some new findings on new treatments to manage ADHD symptoms. The topic of time perception is addressed from a variety of perspectives and with an understanding that although differences in time perception are not listed among the primary symptoms of the disorder, they are of the utmost importance to understand the condition and possibly new treatment plans. We also review some of the new findings on ADHD and time perception, and look at the usefulness of certain psychometric tools like the Zimbardo Time Perspective Inventory recent research into educational video games and apps for managing the disorder.
Název v anglickém jazyce
ADHD and Time Perception: Findings and Treatments
Popis výsledku anglicky
This mini review aims to explore the intricate connection between ADHD and time perception along with some new findings on new treatments to manage ADHD symptoms. The topic of time perception is addressed from a variety of perspectives and with an understanding that although differences in time perception are not listed among the primary symptoms of the disorder, they are of the utmost importance to understand the condition and possibly new treatment plans. We also review some of the new findings on ADHD and time perception, and look at the usefulness of certain psychometric tools like the Zimbardo Time Perspective Inventory recent research into educational video games and apps for managing the disorder.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Activitas Nervosa Superior
ISSN
2510-2788
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
131-135
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85069695793