Jak masmédia ovlivňují naše postoje ke stigmatizovaným skupinám? Vliv obsahu zpráv, použitého jazyka, mluvčích a obrazového materiálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F24%3A00598378" target="_blank" >RIV/68081740:_____/24:00598378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak masmédia ovlivňují naše postoje ke stigmatizovaným skupinám? Vliv obsahu zpráv, použitého jazyka, mluvčích a obrazového materiálu
Popis výsledku v původním jazyce
Masmediální zpravodajství o lidech ze společensky stigmatizovaných skupin často představuje jediný, avšak široce dostupný zdroj informací o těchto skupinách. Přednáška shrnuje výsledky několika výzkumných projektů zabývajících se vlivem obsahu a podoby zpráv o příslušnících stigmatizovaných menšin na postoje většinové společnosti vůči nim napříč různými meziskupinovými kontexty.nPředstaví vliv valence obsahu zpráv (pozitivní, negativní, smíšené), vliv jazyka používaného k popisu skupinové příslušnosti (podstatných vs. přídavných jmen a různých termínů pro uprchlický status), vliv mluvčích citovaných v rámci zpráv (expertů vs. migrantů) a konečně vliv doprovodného obrazového materiálu na emoce, vnímání, postoje a tendence se chovat k příslušníkům v masmédiíchnpředstavovaných skupin.
Název v anglickém jazyce
How does mass media influence our attitudes towards stigmatized groups? The effect of news content, employed language, speakers, and images
Popis výsledku anglicky
Mass media news about people from socially stigmatized groups often represent the only, though widely available, source of information about these groups. The lecture summarizes the results of several research projects focusing on how the content and form of news about stigmatized minorities influence attitudes of the majority society towards them, across various intergroup contexts. I will discuss the effect of the valence of news content (positive, negative, ambiguous), the effect of language used to describe group membership (nouns vs. adjectives and various terms for refugee status), the effect of speakers quoted within the news (experts vs. migrants), and finally the effect of accompanying visual material on emotions, perceptions, attitudes, and tendencies to behave toward members of outgroups represented in the media.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EH22_008%2F0004583" target="_blank" >EH22_008/0004583: Excelentní výzkum v oblasti digitálních technologií a wellbeingu</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů