Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dimenzování výztuže porubních chodeb v uhelných dolech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68145535%3A_____%2F12%3A00383911" target="_blank" >RIV/68145535:_____/12:00383911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dimenzování výztuže porubních chodeb v uhelných dolech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zatímco v podzemním stavitelství se zpravidla jedná o unikátní jednotlivá díla s dlouhou životností a odpovídajícím stupněm geotechnického průzkumu, projekčních příprav a výpočetních a modelových řešení, důlní chodby představují početný soubor zpravidlakrátkodobých děl, často v podobných nebo mírně variantních geotechnických podmínkách a s vysokým stupněm unifikace používaných postupů a výztužných konstrukcí. Z těchto důvodů se v uhelných dolech většinou používá unifikovaných zjednodušených postupů prostanovení očekávaného zatížení výztuže i pro dimenzování vlastních výztužných konstrukcí. Ve většině případů jsou tyto postupy založeny na inženýrských metodách s vysokým podílem využití empirických poznatků z předmětné oblasti (dolu, ložiska, statigrafické formace). Tam, kde jsou tyto základní důlně geologické podmínky blízké, lze srovnávat používané postupy dimenzování výztuže chodeb v různých oblastech. Tento příspěvek se zabývá srovnáním metod dimenzování výztuže porubních chodeb vy

  • Název v anglickém jazyce

    Design of roadway support in coal mines

  • Popis výsledku anglicky

    Design of roadway support in coal mines is mostly based on simple united methods for designating of support loading and for design of support constructions. These methods are based in majority of cases on practical engineering processes with using of empirical knowledge from the area of interest (mine, deposit, stratigrafic unit). In cases with similar conditions it is possible to compare the methods of roadway support design. The contribution deals with comparison of design methods used in Ostrava Karviná coal basin and Ruhr coal basin in Germany.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0082" target="_blank" >ED2.1.00/03.0082: Institut čistých technologií těžby a užití energetických surovin</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník Geotechnika - 2012 - Geotechnics

  • ISBN

    978-80-248-2785-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB-TUO, FAST

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    26. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku