Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Did Disciples Do?: Dizi 弟子 in Early Chinese Texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378009%3A_____%2F15%3A00467747" target="_blank" >RIV/68378009:_____/15:00467747 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muse.jhu.edu/article/601601" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/article/601601</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1353/jas.2015.0011" target="_blank" >10.1353/jas.2015.0011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Did Disciples Do?: Dizi 弟子 in Early Chinese Texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Confucian 'scene of instruction' is the most influential model of discipleship for the Warring States through the Han period. It portrays the collective identity of master and disciples (dizi) as derived from the production, recitation, and transmission of texts. However, examination of how pre-Qin texts depict discipleship as a social phenomenon suggests that learning to read and write was not a universal aspiration of dizi. Moreover, attention to emplotment, motifs, wording, and tone in historical narratives about the master-disciple relationship shows increasing similarities over time to the patron-retainer relationship, including the potential for aggression and expectations of material returns. Discipleship, however, apparently created a permanent mutual obligation not shared by retainership. Further research is needed to understand the broad range of social roles expected of dizi in early Chinese texts

  • Název v anglickém jazyce

    What Did Disciples Do?: Dizi 弟子 in Early Chinese Texts

  • Popis výsledku anglicky

    The Confucian 'scene of instruction' is the most influential model of discipleship for the Warring States through the Han period. It portrays the collective identity of master and disciples (dizi) as derived from the production, recitation, and transmission of texts. However, examination of how pre-Qin texts depict discipleship as a social phenomenon suggests that learning to read and write was not a universal aspiration of dizi. Moreover, attention to emplotment, motifs, wording, and tone in historical narratives about the master-disciple relationship shows increasing similarities over time to the patron-retainer relationship, including the potential for aggression and expectations of material returns. Discipleship, however, apparently created a permanent mutual obligation not shared by retainership. Further research is needed to understand the broad range of social roles expected of dizi in early Chinese texts

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Harvard Journal of Asiatic Studies

  • ISSN

    0073-0548

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    75

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    47

  • Strana od-do

    29-75

  • Kód UT WoS článku

    000367417800003

  • EID výsledku v databázi Scopus