Výzkumy veřejného mínění - teoretické souvislosti a praktická aplikace.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F02%3A37033095" target="_blank" >RIV/68378025:_____/02:37033095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumy veřejného mínění - teoretické souvislosti a praktická aplikace.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace obsahuje tři stati, z nichž každá nahlíží veřejné mínění z jiného relevantního pohledu. První stať se zabývá teoretickými koncepty veřejného mínění a výzkumů veřejného mínění. Přináší přehled vývoje pojmových konceptů v rámci politické filozofie, sociologie a sociální psychologie. Dokumentuje změny v konceptu vyvolané masivním rozvojem výzkumů veřejného mínění. Druhá stať se zabývá krátkodobým i dlouhodobým vztahem české veřejnosti k politickým stranám. Analyzuje okolnosti formující poměr občanů k politickým subjektům, zájem podpořit je ve sněmovních volbách a jejich celkové postoje. Zdůrazněna je i role politické a myšlenkové orientace voličů. Přístup k volbám je srovnávaný nejen s hodnocením voleb, ale i celkovým pohledem na stav demokracie. Třetí stať se snaží zmapovat konzistentnost postojů české veřejnosti v otázkách postavení prezidenta ČR a způsobu jeho volby ů jednoho z klíčových témat volební kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny 2002.
Název v anglickém jazyce
Public Opinion Surveys - Theoretical Aspect and Practical Application.
Popis výsledku anglicky
This publication is comprised of two papers, each of which looks at public opinion from a different, relevant perspective. The first paper deals with the theoretical concepts of public opinion and public opinion surveys. It presents an overview of the evolution of related concepts within political philosophy, sociology, and social psychology, and it documents the changes in the concept evoked by the massive advancement of public opinion surveys. More detailed attention is devoted to the role of the surveys in mass communication and related risks. The second paper attempts to map out the consistency of the attitudes of the Czech population with respect to the position of the president of the Czech Republic and the way in which the president is elected ůone of the key issues in the election campaign prior to the parliamentary elections held in 2002.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IBS7028205" target="_blank" >IBS7028205: České veřejné mínění v evropských souvislostech - informační a dokumentační středisko</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7330-032-x
Počet stran knihy
52
Název nakladatele
Sociologický ústav AV ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—