Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností v postkomunistické České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F05%3A00000839" target="_blank" >RIV/68378025:_____/05:00000839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities in the Post-Communist Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses one of the issues in educational research - the social selectivity of Czech basic and secondary education. Special attention is paid for International Student Assessment 2000 study corroborate the initial hypothesis according to whichmulti-year gymnasia, introduced into the Czech educational system after 1989, represent one of the main sources of the variation in students´ achievements at the end of compulsory education. This variation can be almost entirely accounted for by the specific socio-economic background of the students and for their future aspirations, while the added value of the school is negligible.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities in the Post-Communist Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses one of the issues in educational research - the social selectivity of Czech basic and secondary education. Special attention is paid for International Student Assessment 2000 study corroborate the initial hypothesis according to whichmulti-year gymnasia, introduced into the Czech educational system after 1989, represent one of the main sources of the variation in students´ achievements at the end of compulsory education. This variation can be almost entirely accounted for by the specific socio-economic background of the students and for their future aspirations, while the added value of the school is negligible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F03%2F0340" target="_blank" >GA403/03/0340: Ekonomické, sociální a kulturní zdroje vzdělanostních nerovností a determinanty životního úspěchu : první fáze longitudinálního výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    British Journal of Sociology of Education

  • ISSN

    0142-5692

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    17-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus