Role rodiny a školy v reprodukci vzdělanostních nerovností v postkomunistické České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F05%3A00000839" target="_blank" >RIV/68378025:_____/05:00000839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities in the Post-Communist Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses one of the issues in educational research - the social selectivity of Czech basic and secondary education. Special attention is paid for International Student Assessment 2000 study corroborate the initial hypothesis according to whichmulti-year gymnasia, introduced into the Czech educational system after 1989, represent one of the main sources of the variation in students´ achievements at the end of compulsory education. This variation can be almost entirely accounted for by the specific socio-economic background of the students and for their future aspirations, while the added value of the school is negligible.
Název v anglickém jazyce
The Role of the Family and the School in the Reproduction of Educational Inequalities in the Post-Communist Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper addresses one of the issues in educational research - the social selectivity of Czech basic and secondary education. Special attention is paid for International Student Assessment 2000 study corroborate the initial hypothesis according to whichmulti-year gymnasia, introduced into the Czech educational system after 1989, represent one of the main sources of the variation in students´ achievements at the end of compulsory education. This variation can be almost entirely accounted for by the specific socio-economic background of the students and for their future aspirations, while the added value of the school is negligible.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F03%2F0340" target="_blank" >GA403/03/0340: Ekonomické, sociální a kulturní zdroje vzdělanostních nerovností a determinanty životního úspěchu : první fáze longitudinálního výzkumu</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
British Journal of Sociology of Education
ISSN
0142-5692
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
17-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—