Komunikace a reprezentace vědy v České republice: vědní politiky a média
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00032338" target="_blank" >RIV/68378025:_____/06:00032338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikace a reprezentace vědy v České republice: vědní politiky a média
Popis výsledku v původním jazyce
V centru našeho zájmu stojí rámce, ve kterých se dnes reprezentuje a komunikuje věda a výzkum v českém veřejném prostoru. Příspěvek vychází z rozhovorů s představiteli vědy, novináři (píšícími o vědě a výzkumu) a s politiky (aktivními v oblasti vědní politiky a rovných příležitostí) a z obsahové a textuální analýzy vědních sekcí tří českých deníků. Představitelé vědy a politici užívají dvě klíčová rámování vědy a výzkumu: věda jako poznávání a věda jako podnikání, v rámci nichž chápou, vysvětlují a ospravedlňují procesy vytváření vědění. Novináři se chápou především jako pasivní tlumočníci výsledků vědy společnosti a zpravodajství uskutečňují podle trojího imperativu: aktuálnost, zajímavost, srozumitelnost.
Název v anglickém jazyce
Communication and representation of science in the Czech Republic: science policy and the media
Popis výsledku anglicky
The focal points of our attention are the frameworks in which research and development are represented and communicated in the Czech public space. The contribution builds on interviews conducted with researchers, journalists (writing on research and development) and politicians and policy-makers (responsible for research policy and equal opportunities), and on content and text analysis of the science sections of three Czech dailies. Scientists and policy makers use two key framings of research: scienceas knowledge seeking and science as an enterprise. In these two framings they understand, explain and justify the processes of knowledge production. Journalists see themselves as passive interpreters of research results to society and the news items theydraw attention to follow a triple imperative: to be topical, interesting and comprehensive.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
25
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce