Sociální postavení a životní styl v české společnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F06%3A00075954" target="_blank" >RIV/68378025:_____/06:00075954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Standing and Lifestyle in Czech Society
Popis výsledku v původním jazyce
The author address two associated issues concerning culture consumption and stratification: hypothesis social classes in the Czech Republic are intensively associated with distinct lifestyles and social sources of cultural omnivorousness. In the introductory part cultural consumption and lifestyle theories along with research agenda related to social stratification are introduced. Using data Market & Media & Lifestyle TGI 2004 (MEDIAN s.r.o.) the autor deals with three dimensions of cultural consumption: highbrow culture tastes/activities, luxury consumption and healthy lifestyle.
Název v anglickém jazyce
Social Standing and Lifestyle in Czech Society
Popis výsledku anglicky
The author address two associated issues concerning culture consumption and stratification: hypothesis social classes in the Czech Republic are intensively associated with distinct lifestyles and social sources of cultural omnivorousness. In the introductory part cultural consumption and lifestyle theories along with research agenda related to social stratification are introduced. Using data Market & Media & Lifestyle TGI 2004 (MEDIAN s.r.o.) the autor deals with three dimensions of cultural consumption: highbrow culture tastes/activities, luxury consumption and healthy lifestyle.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/KJB700280603" target="_blank" >KJB700280603: Sociální distance ve stratifikačním systému ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7330-097-4
Počet stran knihy
70
Název nakladatele
Sociologický ústav AV ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—