Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of School on Interest in Natural Sciences: A comparison of the Czech Republic, Germany, Finland, and Norway based on PISA 2006

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F11%3A00356709" target="_blank" >RIV/68378025:_____/11:00356709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of School on Interest in Natural Sciences: A comparison of the Czech Republic, Germany, Finland, and Norway based on PISA 2006

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The theme of this paper is students? interest in future natural sciences-related careers. It is based on data from the PISA survey that in 2006 focused attention on the science literacy achievements of students. The paper uses the methods of linear regression modelling and structural equation modelling in analysing the impact of student family background on the formation of interest in future science-related educational and occupational careers relative to the impact of school characteristics. An almostnegligible impact of family on interest formation was found. The impact of school from the point of view of preparing students for future educational and career trajectories was found to be strong in all countries studied due to their influence on the degree of student awareness of science-related career opportunities (science?, as used in this paper, refers to the natural sciences). From the educational policy point of view, the results support the importance of career guidance.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of School on Interest in Natural Sciences: A comparison of the Czech Republic, Germany, Finland, and Norway based on PISA 2006

  • Popis výsledku anglicky

    The theme of this paper is students? interest in future natural sciences-related careers. It is based on data from the PISA survey that in 2006 focused attention on the science literacy achievements of students. The paper uses the methods of linear regression modelling and structural equation modelling in analysing the impact of student family background on the formation of interest in future science-related educational and occupational careers relative to the impact of school characteristics. An almostnegligible impact of family on interest formation was found. The impact of school from the point of view of preparing students for future educational and career trajectories was found to be strong in all countries studied due to their influence on the degree of student awareness of science-related career opportunities (science?, as used in this paper, refers to the natural sciences). From the educational policy point of view, the results support the importance of career guidance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0109" target="_blank" >GA403/08/0109: Od destratifikace ke stratifikaci? Vývoj sociálně-stratifikačního systému v České republice, 1991 - 2009</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Science Education

  • ISSN

    0950-0693

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000287453800008

  • EID výsledku v databázi Scopus