Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00376215" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00376215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235" target="_blank" >10.1177/0959354311433235</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technology has become a key vehicle and index of the societal impact of science. Technology?s dominant image, both in science and technology studies (STS) and in science policies, is one of a material device or a complex procedure using machines with origins in natural science disciplines. This article inquires into the vehicles and forms of societal impact in the case of the social sciences. It empirically looks into the generation and circulation of knowledge and expertise on Roma and, drawing upon Strathern, follows three types of vehicles: projects, products, and persons. In the conclusion it argues against the asymmetrical treatment of the social and natural sciences or social and material technologies, and suggests that the troubles the social sciences have with accounting for their societal impact are comparable to effects of critical evaluation of the natural sciences and should be seriously considered as exposing more general challenges for science in a knowledge society.

  • Název v anglickém jazyce

    Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy

  • Popis výsledku anglicky

    Technology has become a key vehicle and index of the societal impact of science. Technology?s dominant image, both in science and technology studies (STS) and in science policies, is one of a material device or a complex procedure using machines with origins in natural science disciplines. This article inquires into the vehicles and forms of societal impact in the case of the social sciences. It empirically looks into the generation and circulation of knowledge and expertise on Roma and, drawing upon Strathern, follows three types of vehicles: projects, products, and persons. In the conclusion it argues against the asymmetrical treatment of the social and natural sciences or social and material technologies, and suggests that the troubles the social sciences have with accounting for their societal impact are comparable to effects of critical evaluation of the natural sciences and should be seriously considered as exposing more general challenges for science in a knowledge society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP203" target="_blank" >GP403/09/P203: Stopování znalosti mezi vědou a společností</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theory & Psychology

  • ISSN

    0959-3543

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    148-161

  • Kód UT WoS článku

    000301834200002

  • EID výsledku v databázi Scopus