Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F12%3A00376215" target="_blank" >RIV/68378025:_____/12:00376215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0959354311433235" target="_blank" >10.1177/0959354311433235</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy
Popis výsledku v původním jazyce
Technology has become a key vehicle and index of the societal impact of science. Technology?s dominant image, both in science and technology studies (STS) and in science policies, is one of a material device or a complex procedure using machines with origins in natural science disciplines. This article inquires into the vehicles and forms of societal impact in the case of the social sciences. It empirically looks into the generation and circulation of knowledge and expertise on Roma and, drawing upon Strathern, follows three types of vehicles: projects, products, and persons. In the conclusion it argues against the asymmetrical treatment of the social and natural sciences or social and material technologies, and suggests that the troubles the social sciences have with accounting for their societal impact are comparable to effects of critical evaluation of the natural sciences and should be seriously considered as exposing more general challenges for science in a knowledge society.
Název v anglickém jazyce
Social technology transfer? Movement of social science knowledge beyond the academy
Popis výsledku anglicky
Technology has become a key vehicle and index of the societal impact of science. Technology?s dominant image, both in science and technology studies (STS) and in science policies, is one of a material device or a complex procedure using machines with origins in natural science disciplines. This article inquires into the vehicles and forms of societal impact in the case of the social sciences. It empirically looks into the generation and circulation of knowledge and expertise on Roma and, drawing upon Strathern, follows three types of vehicles: projects, products, and persons. In the conclusion it argues against the asymmetrical treatment of the social and natural sciences or social and material technologies, and suggests that the troubles the social sciences have with accounting for their societal impact are comparable to effects of critical evaluation of the natural sciences and should be seriously considered as exposing more general challenges for science in a knowledge society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP203" target="_blank" >GP403/09/P203: Stopování znalosti mezi vědou a společností</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theory & Psychology
ISSN
0959-3543
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
148-161
Kód UT WoS článku
000301834200002
EID výsledku v databázi Scopus
—