Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Power at the Interfaces: The Contested Orderings of Academic Presents and Futures in a Social Science Department

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F14%3A00434405" target="_blank" >RIV/68378025:_____/14:00434405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/hep.2014.20" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/hep.2014.20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/hep.2014.20" target="_blank" >10.1057/hep.2014.20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power at the Interfaces: The Contested Orderings of Academic Presents and Futures in a Social Science Department

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The changes in and transformations of academic institutions and practices we are currently witnessing are complex. I argue that there are no clear-cut historical transitions between different regimes of science, such as from the public knowledge regime?to academic capitalism?. Drawing upon John Law?s analysis of modes of ordering?, I investigated the multiplicity of academic realities at a leading social science department at a university in the Czech Republic. Using ethnographic data generated duringmy fieldwork in the department in 2006?2008, I explore how the modes of ordering operate and how they are strategically mobilised by different actors. In contrast to Law, I particularly focus on the interfaces and switches between modes, where, I observe, power is prominently enacted. I conclude by arguing that resistance to the rising managerial governance of universities cannot simply resort to citing the traditional? academic values of autonomy, vocation and internal quality but must

  • Název v anglickém jazyce

    Power at the Interfaces: The Contested Orderings of Academic Presents and Futures in a Social Science Department

  • Popis výsledku anglicky

    The changes in and transformations of academic institutions and practices we are currently witnessing are complex. I argue that there are no clear-cut historical transitions between different regimes of science, such as from the public knowledge regime?to academic capitalism?. Drawing upon John Law?s analysis of modes of ordering?, I investigated the multiplicity of academic realities at a leading social science department at a university in the Czech Republic. Using ethnographic data generated duringmy fieldwork in the department in 2006?2008, I explore how the modes of ordering operate and how they are strategically mobilised by different actors. In contrast to Law, I particularly focus on the interfaces and switches between modes, where, I observe, power is prominently enacted. I conclude by arguing that resistance to the rising managerial governance of universities cannot simply resort to citing the traditional? academic values of autonomy, vocation and internal quality but must

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy (The Quarterly Journal of the International Association of Universities)

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    435-451

  • Kód UT WoS článku

    000344969700002

  • EID výsledku v databázi Scopus