Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Politika a každodennost na českých vysokých školách. Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F14%3A00436852" target="_blank" >RIV/68378025:_____/14:00436852 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/14:#0000210 RIV/00216275:25210/14:39898908

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Politika a každodennost na českých vysokých školách. Etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie shrnuje pro široké akademické publikum hlavní zjištění etnografického výzkumu uskutečněného v letech 2011-2012 na pěti katedrách českých vysokých škol. Kniha nabízí popis a analýzu praktik vzdělávání a re/produkce vědění na zkoumaných katedrách, poprvé v českém kontextu na základě pozorování. Kniha současně přináší významné revize teorií masifikace (např. zjištění, že klíčové charakteristiky vzdělávací konfigurace ve vysokém školství nesouvisí s masifikací přístupu k vysokoškolskému studiu) i akademického kapitalismu (např. že tlaky na flexibilitu a mobilitu akademických drah koexistují s rostoucími tlaky na stabilitu).

  • Název v anglickém jazyce

    Politics and everyday life in Czech universities: Ethnographic perspectives on teaching, learning and research

  • Popis výsledku anglicky

    This publication is the result of a three-year, team-based, ethnographic study of academic and student life in Czech higher education. Five case studies were chosen to reflect a diversity of situations, including elite and peripheral positions, metropolitan and regional locations, public and private legal status, humanities, applied social science, technical and natural science subjects, professional and academic curricula and basic and applied research. Although we collected several types of data (e.g.semi-structured interviews, documents), the bulk of our evidence? ? and the main empirical value of our study ? comes from participant observation of the everyday academic life of these communities?.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7419-171-8

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Sociologické nakladatelství (SLON)

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy