Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00452950" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00452950 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení se věnuje vlivu médií na rozhodování o bydlení a na formování preferencí a sociálních norem ve vztahu k bydlení. Klíčovým tématem kapitoly je otázka, jak samotné publikum interpretuje obrazy nájemního a vlastnického bydlení v médiích, ve zprávách a novinových článcích, a zda má tento obraz vliv na utváření preferencí týkajících se právního důvodu užívání bydlení a tedy ve své podstatě na rozhodování aktérů na trhu bydlení. Kapitola diskutuje výsledky výzkumu, který byl rozdělen na tři fáze a byl součástí experimentu, na nějž se zaměřuje kapitola tři, a dotazníkového šetření Postoje k bydlení 2013. V prvním kroku byla provedena analýza tisku identifikující rámce reprezentace nájemního a vlastnického bydlení reálně se v něm vyskytující. V druhé a třetí fázi výzkumu pak byla analyzována reakce (interpretace) publika ? účastníků experimentu a respondentů dotazníkového šetření ? na tyto dva hlavní rámce, z
Název v anglickém jazyce
The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions
Popis výsledku anglicky
The chapter The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions? focuses on the influence of the media on housing decisions and on the formation of preferences and social norms relating to housing. A key theme in this chapter is the question of how the public interprets images of rental housing and owner-occupied housing presented in the media, in the news, and in newspaper articles, and whether this image has an influence on the formation of preferences relating to different forms of housing tenure and thus essentially on the decisions actors make in the housing market. The chapter presents a discussion of the results of the research that is the focus of chapter three, which was divided into three stagesand was part of an experiment, and the Housing Attitudes 2013 questionnaire survey. The first step was an analysis of the press to identify the frames of representation of rental and owner-occupied housing that appear in the press. The se
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1446" target="_blank" >GAP404/12/1446: Využití sociologických metod pro analýzu nerovnováhy na trhu bydlení. Kritická a kontextuální metodologie ve výzkumu bydlení.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Standardy bydlení 2014/2015: sociální normy a rozhodování na trhu bydlení
ISBN
978-80-7330-279-5
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
89-107
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—