Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00452950" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00452950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola Média a volba bydlení: analýza vlivu masových médií na rozhodování o bydlení se věnuje vlivu médií na rozhodování o bydlení a na formování preferencí a sociálních norem ve vztahu k bydlení. Klíčovým tématem kapitoly je otázka, jak samotné publikum interpretuje obrazy nájemního a vlastnického bydlení v médiích, ve zprávách a novinových článcích, a zda má tento obraz vliv na utváření preferencí týkajících se právního důvodu užívání bydlení a tedy ve své podstatě na rozhodování aktérů na trhu bydlení. Kapitola diskutuje výsledky výzkumu, který byl rozdělen na tři fáze a byl součástí experimentu, na nějž se zaměřuje kapitola tři, a dotazníkového šetření Postoje k bydlení 2013. V prvním kroku byla provedena analýza tisku identifikující rámce reprezentace nájemního a vlastnického bydlení reálně se v něm vyskytující. V druhé a třetí fázi výzkumu pak byla analyzována reakce (interpretace) publika ? účastníků experimentu a respondentů dotazníkového šetření ? na tyto dva hlavní rámce, z

  • Název v anglickém jazyce

    The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter The Media and Housing Choices: An Analysis of the Influence of the Mass Media on Housing Decisions? focuses on the influence of the media on housing decisions and on the formation of preferences and social norms relating to housing. A key theme in this chapter is the question of how the public interprets images of rental housing and owner-occupied housing presented in the media, in the news, and in newspaper articles, and whether this image has an influence on the formation of preferences relating to different forms of housing tenure and thus essentially on the decisions actors make in the housing market. The chapter presents a discussion of the results of the research that is the focus of chapter three, which was divided into three stagesand was part of an experiment, and the Housing Attitudes 2013 questionnaire survey. The first step was an analysis of the press to identify the frames of representation of rental and owner-occupied housing that appear in the press. The se

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1446" target="_blank" >GAP404/12/1446: Využití sociologických metod pro analýzu nerovnováhy na trhu bydlení. Kritická a kontextuální metodologie ve výzkumu bydlení.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Standardy bydlení 2014/2015: sociální normy a rozhodování na trhu bydlení

  • ISBN

    978-80-7330-279-5

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    89-107

  • Počet stran knihy

    186

  • Název nakladatele

    Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly