Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coping Strategies for Sexual Harassment in Higher Education: ,An Official Action May Harm you in the End More than if Someone Slaps your Butt.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00454082" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00454082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coping Strategies for Sexual Harassment in Higher Education: ,An Official Action May Harm you in the End More than if Someone Slaps your Butt.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper asks in what ways students in Czech higher education cope with sexual harassment and what strategies they choose to deal with it. It builds on a qualitative study of a higher education institution in Prague. The study reveals that student?s narratives are organized on two planes between which there is a clear discrepancy: on the ?hypothetical plane external strategies of open resistance against sexual harassment predominate; on the second plane involving students? narratives about dealing withreal situations of harassment or deeper considerations of hypothetical cases of harassment, scepticism prevails toward these strategies. In this case internal strategies predominate, together with avoiding the harasser. Active resistance against harassment and challenge to the status quo through coping strategies for sexual harassment are limited by two types of ?ideational and ?material. On the ideational level students often downplay their experience, express fears of secondary victim

  • Název v anglickém jazyce

    Coping Strategies for Sexual Harassment in Higher Education: ,An Official Action May Harm you in the End More than if Someone Slaps your Butt.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper asks in what ways students in Czech higher education cope with sexual harassment and what strategies they choose to deal with it. It builds on a qualitative study of a higher education institution in Prague. The study reveals that student?s narratives are organized on two planes between which there is a clear discrepancy: on the ?hypothetical plane external strategies of open resistance against sexual harassment predominate; on the second plane involving students? narratives about dealing withreal situations of harassment or deeper considerations of hypothetical cases of harassment, scepticism prevails toward these strategies. In this case internal strategies predominate, together with avoiding the harasser. Active resistance against harassment and challenge to the status quo through coping strategies for sexual harassment are limited by two types of ?ideational and ?material. On the ideational level students often downplay their experience, express fears of secondary victim

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LE12003" target="_blank" >LE12003: Národní kontaktní centrum - ženy a věda IV</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    297-316

  • Kód UT WoS článku

    000357423600004

  • EID výsledku v databázi Scopus