Další vzdělávání dospělých v České republice – kdo se ho účastní a s jakými důsledky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F16%3A00460739" target="_blank" >RIV/68378025:_____/16:00460739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240" target="_blank" >10.13060/00380288.2016.52.1.240</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Další vzdělávání dospělých v České republice – kdo se ho účastní a s jakými důsledky?
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vzděláváním dospělých v České republice. Začíná popisem institucionálního kontextu vzdělávání dospělých s důrazem na tři charakteristiky: návratností vzdělání, úrovní vzdělanosti populace a institucemi, které vzdělání dospělým poskytují. Za použití dat LFS a AES, autorky ukazují, že se vzdělávají především lidé, kteří už vyššího vzdělání dosáhli. Co se týče návratnosti vzdělání, analýzy ukazují, že další vzdělávání nesnižuje pravděpodobnost sestupné mobility, ale zvyšuje šance na vzestupnou mobilitu. Rovněž se ukazuje, že zisk z dalšího vzdělání je silnější u žen.
Název v anglickém jazyce
Adult Education in the Czech Republic: Who Pursues It and What Are the Outcomes?
Popis výsledku anglicky
The article focuses on adult education in the Czech Republic. It begins by defining the institutional context of adult education in the country. Three institutional characteristics are of particular interest in this respect: returns to education, the current level of education of the adult population (and the related demand for adult education), and institutions offering adult education. Using the LFS and AES surveys, the authors find that it is primarily young and educated persons who pursue adult education. With respect to the returns to adult education, the results show that adult education does not protect against downward mobility but does increase the odds of upward mobility. The positive effect of adult education on upward mobility is more pronounced among women than men.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-15008S" target="_blank" >GA14-15008S: Měnící se hodnoty práce a zaměstnání v České republice v komparativní perspektivě</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociologický časopis / Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
3-25
Kód UT WoS článku
000371846800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84960347391