Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Další vzdělávání dospělých v České republice – kdo se ho účastní a s jakými důsledky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F16%3A00460739" target="_blank" >RIV/68378025:_____/16:00460739 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240" target="_blank" >10.13060/00380288.2016.52.1.240</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Další vzdělávání dospělých v České republice – kdo se ho účastní a s jakými důsledky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá vzděláváním dospělých v České republice. Začíná popisem institucionálního kontextu vzdělávání dospělých s důrazem na tři charakteristiky: návratností vzdělání, úrovní vzdělanosti populace a institucemi, které vzdělání dospělým poskytují. Za použití dat LFS a AES, autorky ukazují, že se vzdělávají především lidé, kteří už vyššího vzdělání dosáhli. Co se týče návratnosti vzdělání, analýzy ukazují, že další vzdělávání nesnižuje pravděpodobnost sestupné mobility, ale zvyšuje šance na vzestupnou mobilitu. Rovněž se ukazuje, že zisk z dalšího vzdělání je silnější u žen.

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Education in the Czech Republic: Who Pursues It and What Are the Outcomes?

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on adult education in the Czech Republic. It begins by defining the institutional context of adult education in the country. Three institutional characteristics are of particular interest in this respect: returns to education, the current level of education of the adult population (and the related demand for adult education), and institutions offering adult education. Using the LFS and AES surveys, the authors find that it is primarily young and educated persons who pursue adult education. With respect to the returns to adult education, the results show that adult education does not protect against downward mobility but does increase the odds of upward mobility. The positive effect of adult education on upward mobility is more pronounced among women than men.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-15008S" target="_blank" >GA14-15008S: Měnící se hodnoty práce a zaměstnání v České republice v komparativní perspektivě</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    3-25

  • Kód UT WoS článku

    000371846800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960347391