Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trends in educational fluidity after the fall of socialism in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F16%3A00488223" target="_blank" >RIV/68378025:_____/16:00488223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.10" target="_blank" >10.14712/23363177.2017.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trends in educational fluidity after the fall of socialism in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify the trends in educational fluidity after the fall of socialism in 1989 in the Czech Republic. The trends in educational fluidity are analysed on the grounds of two effects: unequal educational odds (according to the socio-economic origin) and the “differentiation” effect. The findings show that despite expansion of educational opportunities the fluidity in education has not been increasing in Czech society. The period between 1990 and 2005 saw even a decline in educational odds depending on the respondents’ educational origin. Only from 2006, this tendency started to fall. In our view, the development of educational fluidity was caused primarily by socio-political transition of Czech society rather than by cohort replacement.

  • Název v anglickém jazyce

    Trends in educational fluidity after the fall of socialism in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify the trends in educational fluidity after the fall of socialism in 1989 in the Czech Republic. The trends in educational fluidity are analysed on the grounds of two effects: unequal educational odds (according to the socio-economic origin) and the “differentiation” effect. The findings show that despite expansion of educational opportunities the fluidity in education has not been increasing in Czech society. The period between 1990 and 2005 saw even a decline in educational odds depending on the respondents’ educational origin. Only from 2006, this tendency started to fall. In our view, the development of educational fluidity was caused primarily by socio-political transition of Czech society rather than by cohort replacement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36154G" target="_blank" >GB14-36154G: Dynamika změny v české společnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    49-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85039447484