Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00565944" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00565944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Erasmus programme was established in 1987, Erasmus has become the largest international student mobility programme in the world and is seen by Europeans as one of the most positive results achieved by the European Union. The chapter reviews, first, the literature on the motivations of students and institutions to take part in the Erasmus programme and its effects. It then makes use of data from a recent survey of over 700 HE leaders and 3,000 mobile staff to study institutional motivations and effects in greater depth. Finally, the chapter discusses the future of international student mobility within the context of the programme.

  • Název v anglickém jazyce

    Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects

  • Popis výsledku anglicky

    The Erasmus programme was established in 1987, Erasmus has become the largest international student mobility programme in the world and is seen by Europeans as one of the most positive results achieved by the European Union. The chapter reviews, first, the literature on the motivations of students and institutions to take part in the Erasmus programme and its effects. It then makes use of data from a recent survey of over 700 HE leaders and 3,000 mobile staff to study institutional motivations and effects in greater depth. Finally, the chapter discusses the future of international student mobility within the context of the programme.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Encyclopedia of Education

  • ISBN

    978-0-12-818629-9

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    218-229

  • Počet stran knihy

    8818

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Kód UT WoS kapitoly