Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00565944" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00565944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-818630-5.01028-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects
Popis výsledku v původním jazyce
The Erasmus programme was established in 1987, Erasmus has become the largest international student mobility programme in the world and is seen by Europeans as one of the most positive results achieved by the European Union. The chapter reviews, first, the literature on the motivations of students and institutions to take part in the Erasmus programme and its effects. It then makes use of data from a recent survey of over 700 HE leaders and 3,000 mobile staff to study institutional motivations and effects in greater depth. Finally, the chapter discusses the future of international student mobility within the context of the programme.
Název v anglickém jazyce
Erasmus (+) student mobility: individual and institutional motivations and effects
Popis výsledku anglicky
The Erasmus programme was established in 1987, Erasmus has become the largest international student mobility programme in the world and is seen by Europeans as one of the most positive results achieved by the European Union. The chapter reviews, first, the literature on the motivations of students and institutions to take part in the Erasmus programme and its effects. It then makes use of data from a recent survey of over 700 HE leaders and 3,000 mobile staff to study institutional motivations and effects in greater depth. Finally, the chapter discusses the future of international student mobility within the context of the programme.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
International Encyclopedia of Education
ISBN
978-0-12-818629-9
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
218-229
Počet stran knihy
8818
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Kód UT WoS kapitoly
—