Nízkopříjmoví podnikající a jejich způsob vyrovnání se s krizí na příkladu pandemie covidu-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F24%3A00585783" target="_blank" >RIV/68378025:_____/24:00585783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://genderonline.cz/artkey/gav-202401-0004_low-income-entrepreneurs-and-their-coping-strategies-using-the-example-of-the-covid-19-pandemic.php" target="_blank" >https://genderonline.cz/artkey/gav-202401-0004_low-income-entrepreneurs-and-their-coping-strategies-using-the-example-of-the-covid-19-pandemic.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13060/gav.2024.001" target="_blank" >10.13060/gav.2024.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nízkopříjmoví podnikající a jejich způsob vyrovnání se s krizí na příkladu pandemie covidu-19
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je analýza strategií (pivotů), které využili podnikatelé s nízkými příjmy žijící v manželství/partnerství pro udržení svého podnikání v době krize. K analýze pivotů využíváme jako příklad krize světovou krizi pandemie Covidu 19. Na základě literatury kriticky přistupující k individualizaci podnikání a ke zdůrazňování maskulinity v oblasti podnikání, jako je důraz na inovace, zisk a profit z podnikání, ukazujeme na diverzitu strategií, jak podnikající zvládají externí krize. Strategie (pivoty) nízkopříjmových podnikajících totiž nestojí na ekonomických argumentech, naopak podnikající kladou důraz na jiné než ekonomické faktory, kterými obhajují své volby, jak udržet podnikání v době krize. Díky využití kvalitativního přístupu jsme do analýzy zahrnuly rodinné a socioekonomické zázemí podnikajících a také jejich podnikatelskou historii. Díky tomu ukazujeme, že rozhodování o strategiích (pivotech) během krize není ad hod řešení, které vzniká v době krize, naopak je ovlivněno minulými úspěšnými i neúspěšnými zkušenostmi s podnikáním a dlouhodobě zažívanou nejistotou v podnikání.
Název v anglickém jazyce
Low-Income Entrepreneurs and Their Coping Strategies Using the Example of the Covid-19 Pandemic
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyse coping strategies to deal with the impact of crisis (pivots) among low-income entrepreneurs living in a marriage/partnership using the example of a pandemic as a social and economic crisis. We draw on literature that critiques the individualised and masculine conception of entrepreneurship as focused on innovation and profit. Our analysis reveals the diversity of entrepreneurial strategies for coping with pandemics. The choice of strategies has often been interpreted with an emphasis on non-economic aspects, as a way of legitimising why they do not choose pivots oriented towards business development in times of crisis. At the same time, we embed the coping strategies in a familial and socio-economic context, taking into account the business history of the communication partners. In this way, we show the processual nature of pivoting, in which responses to crises are not ad hoc decisions, but are influenced by previous experiences of business uncertainty.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000670" target="_blank" >TL03000670: Prekarita jako reálná zkušenost sebezaměstaných a mikropodniků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gender a výzkum / Gender and Research
ISSN
2570-6578
e-ISSN
2570-6586
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
106-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85204305755