Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělec a politika: Pablo Picasso a komunistické země za studené války

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F07%3A00308092" target="_blank" >RIV/68378033:_____/07:00308092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The artist and politics: Pablo Picasso and the communist bloc during the cold war

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author writes on the relationship of Picasso to Communist countries after 1945 and on Picasso´s attitude to the political events in the countries in former Soviet Bloc, i. e. to Czechoslovakia after 1948 Communist coup, to Hungary after 1956, and again to Czechoslovakia after 1968. The correspondence of different personalities with Picasso is documented from letters archived in Musée Picasso in Paris. The author arguments, that during the above mentioned period Picasso stated clear support to the Communist Party and to the Communist regimes in the Soviet Bloc, which was not an obstacle to help to create an image of the most important representative of the post-war modernism, who was accepted especially in the USA by rich capitalist collectors as well as by MOMA.

  • Název v anglickém jazyce

    The artist and politics: Pablo Picasso and the communist bloc during the cold war

  • Popis výsledku anglicky

    The author writes on the relationship of Picasso to Communist countries after 1945 and on Picasso´s attitude to the political events in the countries in former Soviet Bloc, i. e. to Czechoslovakia after 1948 Communist coup, to Hungary after 1956, and again to Czechoslovakia after 1968. The correspondence of different personalities with Picasso is documented from letters archived in Musée Picasso in Paris. The author arguments, that during the above mentioned period Picasso stated clear support to the Communist Party and to the Communist regimes in the Soviet Bloc, which was not an obstacle to help to create an image of the most important representative of the post-war modernism, who was accepted especially in the USA by rich capitalist collectors as well as by MOMA.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Meno istorija ir kritika / Art history and criticism

  • ISSN

    1822-4555

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    -

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    9-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus