Umělec a politika: Pablo Picasso a komunistické země za studené války
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F07%3A00308092" target="_blank" >RIV/68378033:_____/07:00308092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The artist and politics: Pablo Picasso and the communist bloc during the cold war
Popis výsledku v původním jazyce
The author writes on the relationship of Picasso to Communist countries after 1945 and on Picasso´s attitude to the political events in the countries in former Soviet Bloc, i. e. to Czechoslovakia after 1948 Communist coup, to Hungary after 1956, and again to Czechoslovakia after 1968. The correspondence of different personalities with Picasso is documented from letters archived in Musée Picasso in Paris. The author arguments, that during the above mentioned period Picasso stated clear support to the Communist Party and to the Communist regimes in the Soviet Bloc, which was not an obstacle to help to create an image of the most important representative of the post-war modernism, who was accepted especially in the USA by rich capitalist collectors as well as by MOMA.
Název v anglickém jazyce
The artist and politics: Pablo Picasso and the communist bloc during the cold war
Popis výsledku anglicky
The author writes on the relationship of Picasso to Communist countries after 1945 and on Picasso´s attitude to the political events in the countries in former Soviet Bloc, i. e. to Czechoslovakia after 1948 Communist coup, to Hungary after 1956, and again to Czechoslovakia after 1968. The correspondence of different personalities with Picasso is documented from letters archived in Musée Picasso in Paris. The author arguments, that during the above mentioned period Picasso stated clear support to the Communist Party and to the Communist regimes in the Soviet Bloc, which was not an obstacle to help to create an image of the most important representative of the post-war modernism, who was accepted especially in the USA by rich capitalist collectors as well as by MOMA.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Meno istorija ir kritika / Art history and criticism
ISSN
1822-4555
e-ISSN
—
Svazek periodika
-
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—