Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Autengruber 1887 - 1920

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F09%3A00330770" target="_blank" >RIV/68378033:_____/09:00330770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jan Autengruber 1887 - 1920

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace, která vychází k retrospektivní výstavě v Západočeské galerii v Plzni, sleduje základní okruhy dosud neznámé tvorby malíře Jana Autengrubera (25. 4. 1887 Pacov ? 15. 7. 1920 Praha). V Mnichově se malíř zabýval portréty, malbou aktů, ale také kopírováním obrazů starých mistrů. Z italské metropole pochází pozoruhodná série kreseb stromů zejména z Palatina (1914). V italských krajinách se postupně mění těkavý, chvějivý rukopis barevných fleků krajin z roku 1910 v expresivní, sumární a dynamickouzkratku. Během války se malíř stále intenzivněji zabýval nadčasovými biblickými motivy Ukřižování a Vztyčení kříže, ale i Svatého Šebestiána. Zmíněnými díly radikální expresivně rozervané dynamické formy dosáhl Jan Autengruber vrcholu a bez nadsázky se zařadil po bok tvůrcům, jako byli Lovis Corinth, Max Slevogt, Max Liebermann či Max Beckmann do roku 1910.

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Autengruber 1887 - 1920

  • Popis výsledku anglicky

    The publication was prepared for to the exhibition of Jan Autengruber´s works in West Bohemian Gallery in Pilsen (October-November 2009). It shows generally unknown artwork of the painter Jan Autengruber (25. 4. 1887 Pacov ? 15. 7. 1920 Prague). He studied at the Academy of Fine Arts in Munich, where he was engaged in paintings portraits, nudes and copying of the old masters. In 1913 he travelled to Italy. From Rome there is a remarkable series of pine drawings at Palatinum (1914). In Italian landscapes(1914-1915) the painter changes his brushwork into an expressive, dynamic sensual gesture. During the First World War he was rapt in biblical motifs like Crucifixion, Raising the Cross or Saint Sebastian. These paintings are the artistic peak of short creative life of Jan Autengruber. They could be compared with paintings of such artists like Lovis Corinth, Max Slevogt, Max Liebermann or Max Beckmann up to 1910.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-86300-93-1

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Arbor vitae

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy