Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F11%3A00370749" target="_blank" >RIV/68378033:_____/11:00370749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article provides a detailed comparison between the St. Wenceslas cycle situated the Palace of Albrecht von Wallenstein in Prague, painted around 1623?24 by Baccio del Bianco in the chapel of the Palace, and an early renaissance cycle of a life of thesaint situated in the Cathedral of St. Vitus in Prague. The text emphasizes Wallenstein´s interest in the renovation of an ancient church of St. Wenceslas located near the palace, vera effigies of saint Wenceslas which was displayed there and the role of the painter Matyáš Mayer who worked in the church as well as in the Cathedral. The article describes also a context of the fact that Wallenstein dedicated his private chapel to the principal patron saint of the Czech lands.

  • Název v anglickém jazyce

    The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides a detailed comparison between the St. Wenceslas cycle situated the Palace of Albrecht von Wallenstein in Prague, painted around 1623?24 by Baccio del Bianco in the chapel of the Palace, and an early renaissance cycle of a life of thesaint situated in the Cathedral of St. Vitus in Prague. The text emphasizes Wallenstein´s interest in the renovation of an ancient church of St. Wenceslas located near the palace, vera effigies of saint Wenceslas which was displayed there and the role of the painter Matyáš Mayer who worked in the church as well as in the Cathedral. The article describes also a context of the fact that Wallenstein dedicated his private chapel to the principal patron saint of the Czech lands.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Historiae Artis Slovenica

  • ISSN

    1408-0419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    71-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus