The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F11%3A00370749" target="_blank" >RIV/68378033:_____/11:00370749 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco
Popis výsledku v původním jazyce
The article provides a detailed comparison between the St. Wenceslas cycle situated the Palace of Albrecht von Wallenstein in Prague, painted around 1623?24 by Baccio del Bianco in the chapel of the Palace, and an early renaissance cycle of a life of thesaint situated in the Cathedral of St. Vitus in Prague. The text emphasizes Wallenstein´s interest in the renovation of an ancient church of St. Wenceslas located near the palace, vera effigies of saint Wenceslas which was displayed there and the role of the painter Matyáš Mayer who worked in the church as well as in the Cathedral. The article describes also a context of the fact that Wallenstein dedicated his private chapel to the principal patron saint of the Czech lands.
Název v anglickém jazyce
The Iconography of St. Wenceslas in Early Baroque Prague. The Case of the Wallenstein Palace and Baccio del Bianco
Popis výsledku anglicky
The article provides a detailed comparison between the St. Wenceslas cycle situated the Palace of Albrecht von Wallenstein in Prague, painted around 1623?24 by Baccio del Bianco in the chapel of the Palace, and an early renaissance cycle of a life of thesaint situated in the Cathedral of St. Vitus in Prague. The text emphasizes Wallenstein´s interest in the renovation of an ancient church of St. Wenceslas located near the palace, vera effigies of saint Wenceslas which was displayed there and the role of the painter Matyáš Mayer who worked in the church as well as in the Cathedral. The article describes also a context of the fact that Wallenstein dedicated his private chapel to the principal patron saint of the Czech lands.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Historiae Artis Slovenica
ISSN
1408-0419
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
71-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—