Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F12%3A00422804" target="_blank" >RIV/68378033:_____/12:00422804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina nástropních maleb obou Tencallů v sakrálních i profánních stavbách je zasazena do štukových rámců, které spoluurčují podobu zdobených interiérů i vlastní povahu maleb. Štukatéři, s nimiž Tencallové spolupracovali, přicházeli do střední Evropy z oblastí kolem Luganského a Comského jezera. Svým dílem se pak spolupodíleli na utváření obrazu středoevropského barokního umění neméně výrazně, než architekti, sochaři a malíři. Pro Carpofora i Giacoma Tencallu byla spolupráce se štukatéry a přizpůsobenívlastních malířských prací rozvrhu štukové výzdoby samozřejmostí. Přitom se však mezi malíři, štukatéry a architekty, kteří štukovou výzdobu navrhovali, nevytvářely pevné pracovní vazby v podobě ustálených uměleckých družin, jak bychom snad mohli očekávat. Tyto vztahy vznikaly spíše na základě aktuální poptávky a nabídky prací. Stať Jany Zapletalové se snaží postihnout různorodou štukatérskou produkci na moravském území v době, kdy zde působili oba Tencallové.

  • Název v anglickém jazyce

    Painters from Ticino in Moravia: circle of Quirico Castelli and Carlo Borsa

  • Popis výsledku anglicky

    The majority of the ceiling paintings by the two Tencallas in both sacred and secular buildings were contained in stucco frames, which also influenced the form of the decorated interiors and the nature of the paintings themselves. The stucco artists withwhom the Tencallas worked came to Central Europe from the area around Lake Lugano and Lake Como. Their work helped shape Central European Baroque art to no less an extent than that of architects, sculptors, and painters. Carpoforo and Giacomo Tencalla took it for granted that they would work together with stucco artists and adapt their own work to fit in with the scheme of the stucco decoration. However, no fixed working relationships between the painters, the stucco workers, and the architects who designed the stucco decoration were created in the form of established artistic companies, as we might perhaps expect. Rather, these relationships came into being as a result of the current situation of supply and demand on the labour market

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla I

  • ISBN

    978-80-86890-41-8

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    275-301

  • Počet stran knihy

    499

  • Název nakladatele

    Artefactum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly