Náměšť nad Oslavou (okr. Třebíč). Zámek Ferdinanda z Verdenberka: sala terrena
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430871" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náměšť nad Oslavou (okr. Třebíč). Zámek Ferdinanda z Verdenberka: sala terrena
Popis výsledku v původním jazyce
Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Na začátek katalogu děl Carpofora Tencally stavíme freskový cyklus v sale terreně renesančního moravského zámku v Náměšti nad Oslavou. Oproti starším názorům,které předpokládaly vznik náměšťských maleb kolem poloviny sedmdesátých let 17. století, klademe tyto práce zhruba do let 1656?1658 a spolu s malbami na slovenském zámku Červený Kameň (1655) je považujeme za jeden z nejstarších projektů Carpofora Tencally severně od Alp. Tento cyklus obsahuje soubor výjevů z báje o Amoru a Psýché, provedený podle starších grafických předloh navržených Michielem Coxciem, provedených Mistrem s kostkou a Agostinem Venezianem a vydaný Antoniem Salamancou v Římě mezi léty 1530?1560. Hlavní námětovou řadu tu doplňují personifikace Ctností, Neřestí a fyzických i psychických stavů, převzatých z Ripovy Iconologie, a ovidiovské motivy inspirované grafickými listy Johanna Wilhelma Baura z let 1639?1641. Celý cykl
Název v anglickém jazyce
Náměšť nad Oslavou. The chateau of Ferdinand of Verdenberk: sala terrena
Popis výsledku anglicky
The essay is a part of the book publication dedicated to the Ticino painters Carpoforo and Giacomo Tencalla. We begin the catalogue of works by Carpoforo Tencalla with the cycle of frescoes in the sala terrena of the Renaissance Moravian chateau in Náměšť nad Oslavou (Namiest). In contrast to earlier views, which believed the Náměšť paintings originated from the mid-1670s, we date these works to around 1656?1657, and, together with the paintings in the Slovak chateau Červený Kameň (1655), we consider them to be one of the oldest projects by Carpoforo Tencalla north of the Alps. This cycle contains a group of scenes from the legend of Cupid and Psyche, painted after older graphic models designed by Michiel Coxcie, executed by the Master of the Die and Agostino Veneziano, and published by Antonio Salamanca in Rome between 1530 and 1560. The main series of themes is completed by personifications of the Virtues, the Vices, and physical and mental states, taken from Ripa´s Iconologia, and O
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
ISBN
978-80-86890-60-9
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
19-38
Počet stran knihy
647
Název nakladatele
Artefactum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—