Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náměšť nad Oslavou (okr. Třebíč). Zámek Ferdinanda z Verdenberka: sala terrena

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430871" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náměšť nad Oslavou (okr. Třebíč). Zámek Ferdinanda z Verdenberka: sala terrena

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Na začátek katalogu děl Carpofora Tencally stavíme freskový cyklus v sale terreně renesančního moravského zámku v Náměšti nad Oslavou. Oproti starším názorům,které předpokládaly vznik náměšťských maleb kolem poloviny sedmdesátých let 17. století, klademe tyto práce zhruba do let 1656?1658 a spolu s malbami na slovenském zámku Červený Kameň (1655) je považujeme za jeden z nejstarších projektů Carpofora Tencally severně od Alp. Tento cyklus obsahuje soubor výjevů z báje o Amoru a Psýché, provedený podle starších grafických předloh navržených Michielem Coxciem, provedených Mistrem s kostkou a Agostinem Venezianem a vydaný Antoniem Salamancou v Římě mezi léty 1530?1560. Hlavní námětovou řadu tu doplňují personifikace Ctností, Neřestí a fyzických i psychických stavů, převzatých z Ripovy Iconologie, a ovidiovské motivy inspirované grafickými listy Johanna Wilhelma Baura z let 1639?1641. Celý cykl

  • Název v anglickém jazyce

    Náměšť nad Oslavou. The chateau of Ferdinand of Verdenberk: sala terrena

  • Popis výsledku anglicky

    The essay is a part of the book publication dedicated to the Ticino painters Carpoforo and Giacomo Tencalla. We begin the catalogue of works by Carpoforo Tencalla with the cycle of frescoes in the sala terrena of the Renaissance Moravian chateau in Náměšť nad Oslavou (Namiest). In contrast to earlier views, which believed the Náměšť paintings originated from the mid-1670s, we date these works to around 1656?1657, and, together with the paintings in the Slovak chateau Červený Kameň (1655), we consider them to be one of the oldest projects by Carpoforo Tencalla north of the Alps. This cycle contains a group of scenes from the legend of Cupid and Psyche, painted after older graphic models designed by Michiel Coxcie, executed by the Master of the Die and Agostino Veneziano, and published by Antonio Salamanca in Rome between 1530 and 1560. The main series of themes is completed by personifications of the Virtues, the Vices, and physical and mental states, taken from Ripa´s Iconologia, and O

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II

  • ISBN

    978-80-86890-60-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    19-38

  • Počet stran knihy

    647

  • Název nakladatele

    Artefactum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly