Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430933" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Roudnice nad Labem (okr. Litoměřice). Zámek Václava Eusebia z Lobkovic
Popis výsledku v původním jazyce
Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. V roce 1676 vznikla malířská výzdoba pokojů a kaple ve východním křídle tehdy dostavovaného rozsáhlého zámku v Roudnici nad Labem, kterou rovněž připisujeme Giacomu Tencallovi. Zámek nechal stavět od padesátých let 17. století kníže Václav Eusebius Popel z Lobkovic (1609?1677) podle projektu Francesca Carattiho (1615/20?1677). Od roku 1668 vedl stavbu Antonio Porta (131/32?1702), s nímž Giacomo Tencalla posléze spolupracoval i na dalších projektech. V pokojích roudnického zámku vytvořil Giacomo ? zřejmě se spolupracovníkem ? malby na motivy báje o Hesperidkách. V rozměrné zámecké kapli pak namaloval alegorie na motivy modliteb Pater Noster a Ave Maria, Čtyřievangelisty a skupiny andílků. Kompozice maleb navazují na vzory Carpofora Tencally, Giacomova učitele. Malby vznikly v době, kdy byl stavebník zámku Václav Eusebius z Lobkovic zbaven postu prvního ministra a odsouzen k domácí internaci
Název v anglickém jazyce
Roudnice nad Labem (district Litoměřice). The chateau of Wenceslaus Eusebius of Lobkowicz
Popis výsledku anglicky
The essay is a part of the book publication dedicated to the painters Carpoforo and Giacomo Tencalla of Bissone (Ticino) and their works in Czech Lands. In 1676 some rooms and a chapel in the east wing of the recently completed extensive chateau in Roudnice nad Labem (Raudnitz) were decorated with paintings that we also attribute to Giacomo Tencalla. Prince Wenceslaus Eusebius Popel of Lobkowicz (1609?1677) had had the chateau built, starting in the 1650s, after a design by Francesco Caratti (1615/20?1677). From 1668 onwards the building work was directed by Antonio Porta (1631/32?1702), with whom Giacomo Tencalla was later to work on other projects, too. In the rooms in the Roudnice chateau Giacomo ? evidently working with a colleague ? created paintings with motifs from the legend of the Hesperides. In the spacious chateau chapel he painted allegories with the motifs of the prayers Pater Noster and Ave Maria, the four evangelists, and a group of cherubs. The compositions of the paint
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Korpus barokní nástěnné malby v českých zemích II: Giacomo Tencalla a objednavatelský okruh 70.-80. let 17. století</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
ISBN
978-80-86890-60-9
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
377-388
Počet stran knihy
647
Název nakladatele
Artefactum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—