Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F14%3A00441911" target="_blank" >RIV/68378033:_____/14:00441911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá dvěma uměleckými díly, Alegorií na turecké války ? obrazem Bartholomea Sprangera a sochou Adriaena de Vries Imperium triumfante ? Alegorie vítězného impéria. Obě umělecká díla byla vytvořená kolem roku 1611. Sprangerův obraz je typickým přikladem jeho pozdního malířského stylu a oslavuje vítězství císařských vojsk nad Turky. Toto dílo vykazuje shodné prvky s dílem de Vriese. Tvář Sprangerovy postavy má podobné rysy jako de Vriesova postava představující Ctnost. Obě díla také mají podobnou kompozici. Obě hlavní figury jsou typickými představitelkami tzv. figury serpentinaty. Tak jako je Sprangerův obraz typickou ukázkou jeho pozdního stylu, de Vriesovo bronzové sousoší je naopak ukázkou jeho vrcholného stylu. O obou dílech je také možno říci, že dobře ilustrují uměleckou produkci na Rudolfovoě dvoře, která byla silně ovlivněna císařem samotným. Téměř po celou dobu jeho vlády, zvláště pak v její druhé polovině, to byl císař, kdo měl hlavní slovo, co se týče umělecké p

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of the Emperor Rudolf II in visual arts around 1611

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with two artworks, Alegory on turkish wars, a painting by Bartholomeus Spranger and a sculpture, Empire triumphante ? Allegory of a victorious empire by Adriaen de Vries, that both were made around 1611. Spranger´s painting is a typicall example of his late style and glorifies the victory of imperial troops on turkish warriors. This painting shows a common details with the sculpture of de Vries. The face of Spranger´s female representing the allegorical figure of Victoria has a similar features as the figure representing Virtue in de Vries´s sculpture. Both artworks have a similar composition, as well. Both central figures are the typical mannerist figures known as figura serpentinata. As the Spranger´s painting is an example ofhis late style, de Vries bronze sculpure represents his style in his great period of artistic creation. In conclusion, we can say that the example of these two works of art can be well illustrated by the fact, as artistic production at th

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čtrnáct mučedníků pražských. Vpád Pasovských a závěr vlády Rudolfa II

  • ISBN

    978-80-7308-529-2

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    128-132

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly