Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F14%3A00441911" target="_blank" >RIV/68378033:_____/14:00441911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá dvěma uměleckými díly, Alegorií na turecké války ? obrazem Bartholomea Sprangera a sochou Adriaena de Vries Imperium triumfante ? Alegorie vítězného impéria. Obě umělecká díla byla vytvořená kolem roku 1611. Sprangerův obraz je typickým přikladem jeho pozdního malířského stylu a oslavuje vítězství císařských vojsk nad Turky. Toto dílo vykazuje shodné prvky s dílem de Vriese. Tvář Sprangerovy postavy má podobné rysy jako de Vriesova postava představující Ctnost. Obě díla také mají podobnou kompozici. Obě hlavní figury jsou typickými představitelkami tzv. figury serpentinaty. Tak jako je Sprangerův obraz typickou ukázkou jeho pozdního stylu, de Vriesovo bronzové sousoší je naopak ukázkou jeho vrcholného stylu. O obou dílech je také možno říci, že dobře ilustrují uměleckou produkci na Rudolfovoě dvoře, která byla silně ovlivněna císařem samotným. Téměř po celou dobu jeho vlády, zvláště pak v její druhé polovině, to byl císař, kdo měl hlavní slovo, co se týče umělecké p
Název v anglickém jazyce
Representation of the Emperor Rudolf II in visual arts around 1611
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with two artworks, Alegory on turkish wars, a painting by Bartholomeus Spranger and a sculpture, Empire triumphante ? Allegory of a victorious empire by Adriaen de Vries, that both were made around 1611. Spranger´s painting is a typicall example of his late style and glorifies the victory of imperial troops on turkish warriors. This painting shows a common details with the sculpture of de Vries. The face of Spranger´s female representing the allegorical figure of Victoria has a similar features as the figure representing Virtue in de Vries´s sculpture. Both artworks have a similar composition, as well. Both central figures are the typical mannerist figures known as figura serpentinata. As the Spranger´s painting is an example ofhis late style, de Vries bronze sculpure represents his style in his great period of artistic creation. In conclusion, we can say that the example of these two works of art can be well illustrated by the fact, as artistic production at th
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čtrnáct mučedníků pražských. Vpád Pasovských a závěr vlády Rudolfa II
ISBN
978-80-7308-529-2
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
128-132
Počet stran knihy
176
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—