Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

More on the 1598 Altarpiece

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F14%3A00442329" target="_blank" >RIV/68378033:_____/14:00442329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Noch einmal zum Altarretabel von 1598

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im Jahre 1598 wurde von den drei führenden höfischen Malern Hans von Aachen, Joseph Heintz d.Ä. und Bartholomäus Spranger das Altarretabel gemalt, von dem nur zwei Flügel im Kunsthistorischen Museum in Wien erhalten geblieben. Aus der Korrespondenz zwischen dem kaiserlichen Kammerdiener Maximilian Berchtold und der Erzherzogin Maria von Bayern, der Witwe von Karl von Tirol geht es hervor, das der Altar von der Erzherzogin in enger Zusammenarbeit mit dem Kaiser in Auftrag gegeben wurde, doch hat ihn Rudolf II. schließlich beschlagnahmt hatte.

  • Název v anglickém jazyce

    More on the 1598 Altarpiece

  • Popis výsledku anglicky

    In 1598 an altarpiece was painted in Prague by three leading court painters, Hans von Aachen, Joseph Heintz, and Bartholomäus Spranger, the two side panels from which have been preserved in the Kunsthistorisches Museum in Vienna. The article leaves to one side the question of which location the altarpiece was originally intended for (though it is likely to have been St. Vitus Cathedral or All Saints Chapel in Prague Castle), and publishes correspondence between the imperial chamberlain Maximilian Berchtold and Maria of Bavaria, widow of the Archduke Charles of Tyrol. The as yet unpublished archival discoveries provide new information about the circumstances of its origin: The altarpiece was commissioned by the Archduchess Maria in close cooperation with the Emperor, who ultimately confiscated it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-13174S" target="_blank" >GA13-13174S: Pražští malíři v letech 1640–1680 v tvůrčím dialogu a soutěži</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Rudolphina

  • ISSN

    1213-5372

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    119-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus