Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antonio Porta and Seventeenth-Century Central European Architecture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F15%3A00454020" target="_blank" >RIV/68378033:_____/15:00454020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.riha-journal.org/articles/2015/2015-jan-mar/krummholz-antonio-porta" target="_blank" >http://www.riha-journal.org/articles/2015/2015-jan-mar/krummholz-antonio-porta</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Antonio Porta and Seventeenth-Century Central European Architecture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text places the work of Antonio Porta (1631/32-1702) in the broader context of European architecture. It emphasises the close connections between Porta's architecture and the work of Francesco Caratti and Jean Baptiste Mathey, and the common starting-point for these artists, which was the Viennese architecture of Filiberto Lucchese and Giovanni Pietro Tencalla. The architecture of the Troja chateau of Count Sternberg can also be interpreted in this context; it draws on the analogous suburban summerresidences in Vienna (Lusthäuser). There were also significant connections between mid-17th century Central European architecture and the Piedmont metropolis of Turin, which was being developed on a grand scale at that time. On the one hand there were many artists from the Lugano region active in Turin who later went on to work in Central Europe, and on the other numerous Central European aristocrats stayed for a while in Turin as part of their grand tour. It was via Turin that the influ

  • Název v anglickém jazyce

    Antonio Porta and Seventeenth-Century Central European Architecture

  • Popis výsledku anglicky

    The text places the work of Antonio Porta (1631/32-1702) in the broader context of European architecture. It emphasises the close connections between Porta's architecture and the work of Francesco Caratti and Jean Baptiste Mathey, and the common starting-point for these artists, which was the Viennese architecture of Filiberto Lucchese and Giovanni Pietro Tencalla. The architecture of the Troja chateau of Count Sternberg can also be interpreted in this context; it draws on the analogous suburban summerresidences in Vienna (Lusthäuser). There were also significant connections between mid-17th century Central European architecture and the Piedmont metropolis of Turin, which was being developed on a grand scale at that time. On the one hand there were many artists from the Lugano region active in Turin who later went on to work in Central Europe, and on the other numerous Central European aristocrats stayed for a while in Turin as part of their grand tour. It was via Turin that the influ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    RIHA Journal

  • ISSN

    2190-3328

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    0118

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    1-24

  • Kód UT WoS článku

    000355957700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930960064