Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výstavní a muzejní expozice Zdeňka Rossmanna po druhé světové válce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F15%3A00458423" target="_blank" >RIV/68378033:_____/15:00458423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výstavní a muzejní expozice Zdeňka Rossmanna po druhé světové válce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text upozorňuje na méně známou tvorbu architekta, scénografa a typografa Zdeňka Rossmanna v oboru výstavnictví po druhé světové válce. Věnuje pozornost jeho monumentálně propagačním výstavám (Nová Čína, Jubilejní výstava Mikoláše Alše ad.) z 50. let, ale i vědeckopopulárním expozicím realizovaným v pražském Domě U Hybernů. Rossmann jako architekt zaváděl do expozic předválečnou typizaci a standardizaci. Jeho ideovému zaměření nejvíce vyhovovaly instalace pro vědecké instituce jako Národní Muzeum, Muzeum hudby či Památník Terezín a patřil mezi významné propagátory historické muzeologie. Expozice citlivě zasazoval do historické architektury (Židovské muzeum) i prostředí, dokázal s prostory pracovat scénicky a zároveň promýšlet jednotný vizuální styl. I když jde o politicky radikálně levicově angažovaného autora, patří mezi významné zakladatele tohoto oboru v ČSR.

  • Název v anglickém jazyce

    Zdeněk Rossmann´s designs for exhibitions and museum showcases after WWII

  • Popis výsledku anglicky

    The text sheds light on the not so well known work of the architect, stage designer and typographer Zdeněk Rossmann in the field of exhibition design after WWII. It pays attention to his monumental propagandist exhibitions (New China, Jubilee Exhibition of Mikoláš Aleš, etc.) from the 1950s, as well as scientific/popular exhibitions staged at the U Hybernů House in Prague. As an architect Rossmann introduced pre-war standardization in exhibitions. His ideological make-up was most comfortable with installations for scientific institutions such as the National Museum, the Museum of Music and the Terezín Memorial and he was an important promoter of historic museology. He set the exhibitions very sensitively in historic architecture (Jewish Museum) and environments; he managed to work with the space in a stage-like manner while simultaneously creating a uniform visual style. Regardless of the radical leftist engagement of the artist, he was among the most prominent founding figures of exhibition design in the Czechoslovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    71

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    4-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus