Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdenek Rykr a továrna na čokoládu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F16%3A00461504" target="_blank" >RIV/68378033:_____/16:00461504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zdenek Rykr a továrna na čokoládu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace vznikla ke stejnojmenné výstavě v roce 2016 v Národní galerii v Praze. Zdenek Rykr (1900–1940), malíř, dodneška stále poněkud zapomenutý, tvořil expresionisticky, realisticky, kubisticky, ale též v duchu novoklasicismu, smyslového realismu, neofauvismu, abstrakce, surrealismu, vytvářel koláže i asambláže, ale také plastiky a objekty. Byl současně konzervativní i avantgardní. Rykrovo dílo přitahuje ale také oscilací mezi moderním uměním a reklamní činností. V roce 1921 začal vytvářet obaly a propagační letáky a plakáty pro Maršner-Orion, později Orion, jednoho z největších výrobců čokolády a cukrovinek v meziválečném Československu. Kultivovanost a nápaditost obalů čokolád Orion neměla ve své době obdoby stejně jako dlouhodobé působení umělce pro firmu Orion až do roku 1939.Pulikace vycházíí z této silné a výjimečné vazby, a ukazuje napětí nadčasové reklamní tvorby a radikálních přístupů ve volné tvorbě.

  • Název v anglickém jazyce

    Zdenek Rykr and the Chocolate Factory

  • Popis výsledku anglicky

    The publication was created for the exhibition o the same title in 2016 at the National Gallery in Prague. Zdenek Rykr (1900-1940), a painter, until today still somewhat forgotten, worked in expressionist, realistic, Cubist, but also in the spirit of neoclassicism, neofauvism, abstraction, surrealism, he created collages and assemblages, but also sculptures and objects. He was both conservative and avant-garde. Rykr´s work but also attracts by his oscillation between modern art and promotional activities. In 1921, he began creating packaging and promotional leaflets and posters for Maršner-Orion, later Orion company, one of the biggest manufacturers of chocolate and sweets in interwar Czechoslovakia. The sophisticated designs for Orion chocolates packages were at their time exceptional as well as the long-term cooperation with the company Orion until 1939. The book stresses the tension between Rykr´s advertising work and radical approaches in his avant-garde creations.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7437-198-1

  • Počet stran knihy

    167

  • Název nakladatele

    Karel Kerlický - KANT

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy