Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding the World through Private Musical Culture: A Plea for Theme-Oriented Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F20%3A00538642" target="_blank" >RIV/68378033:_____/20:00538642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding the World through Private Musical Culture: A Plea for Theme-Oriented Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this essay, I examine the musical libraries of two nineteenth-century Irish Big Houses: Airfield Estate and Killruddery House. The aim of this study is to offer new insight into Irish nineteenth-century cultural practices, especially with a view to repertoire and performance. Moreover, I discuss whether an interdisciplinary approach which engages in more than one branch of the humanities has the potential to foster a better understanding of Europe’s cultural landscape and to what extent such an approach can enrich curricula in third-level education.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding the World through Private Musical Culture: A Plea for Theme-Oriented Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    In this essay, I examine the musical libraries of two nineteenth-century Irish Big Houses: Airfield Estate and Killruddery House. The aim of this study is to offer new insight into Irish nineteenth-century cultural practices, especially with a view to repertoire and performance. Moreover, I discuss whether an interdisciplinary approach which engages in more than one branch of the humanities has the potential to foster a better understanding of Europe’s cultural landscape and to what extent such an approach can enrich curricula in third-level education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Contextuality of Musicology. What, How, Why and Because

  • ISBN

    978-86-81340-25-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    131-144

  • Počet stran knihy

    412

  • Název nakladatele

    University of Arts in Belgrade

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Kód UT WoS kapitoly