Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Look into our eyes!. Overlooked details and a newly identified portrait of Archduke Ferdinand II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F20%3A00544152" target="_blank" >RIV/68378033:_____/20:00544152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11104/0321193" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0321193</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Look into our eyes!. Overlooked details and a newly identified portrait of Archduke Ferdinand II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the intense interest that quite naturally draws a spectator to the eyes of a portrait subject, art historians often overlook the colour of the eyes. This detail led to a new identification of a portrait of a child in the Musées royaux des Beaux-Arts de Belgique in Brussels, which has been ascribed to Jakob Seisenegger and until now was believed to be an image of Archduke Maximilian II (1527–1576). However, it is argued that because of the colour of the eyes, the portrayed person is Archduke Ferdinand II instead. The change of identification and renaming of the painting has an impact on how to read its history preserved in inventories and for whom it was painted.

  • Název v anglickém jazyce

    Look into our eyes!. Overlooked details and a newly identified portrait of Archduke Ferdinand II

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the intense interest that quite naturally draws a spectator to the eyes of a portrait subject, art historians often overlook the colour of the eyes. This detail led to a new identification of a portrait of a child in the Musées royaux des Beaux-Arts de Belgique in Brussels, which has been ascribed to Jakob Seisenegger and until now was believed to be an image of Archduke Maximilian II (1527–1576). However, it is argued that because of the colour of the eyes, the portrayed person is Archduke Ferdinand II instead. The change of identification and renaming of the painting has an impact on how to read its history preserved in inventories and for whom it was painted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-25383S" target="_blank" >GA17-25383S: Arcivévoda Ferdinand II. Tyrolský (1529–1595) a jeho kulturní mecenát mezi Prahou a Innsbruckem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Rudolphina

  • ISSN

    1213-5372

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    152-161

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115634058