Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New stimuli for optophonetic works. Reflections of science in the theoretical texts of the architect František Kalivoda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F20%3A00545337" target="_blank" >RIV/68378033:_____/20:00545337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11104/0322053" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0322053</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New stimuli for optophonetic works. Reflections of science in the theoretical texts of the architect František Kalivoda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although in the second half of the 1930s Kalivoda was extremely busy as the secretary of the Eastern Section of the International Congress of Modern Architecture (CIAM-Ost), in 1937 he published a noteworthy article in Vytvarna vychova (Art Education) magazine entitled ‘New Stimuli for Optophonetic Works’. In the title he used the term ‘optophonetics’, which was introduced in the artistic environment by the Austrian experimenter and ‘Dadasoph’ Raoul Hausmann. In 1937, Hausmann moved from Switzerland to Prague, and began to correspond regularly with Kalivoda. This article takes a look at their mutual contacts, and also examines the extent to which Hausmann’s ideas influenced the young František Kalivoda.n

  • Název v anglickém jazyce

    New stimuli for optophonetic works. Reflections of science in the theoretical texts of the architect František Kalivoda

  • Popis výsledku anglicky

    Although in the second half of the 1930s Kalivoda was extremely busy as the secretary of the Eastern Section of the International Congress of Modern Architecture (CIAM-Ost), in 1937 he published a noteworthy article in Vytvarna vychova (Art Education) magazine entitled ‘New Stimuli for Optophonetic Works’. In the title he used the term ‘optophonetics’, which was introduced in the artistic environment by the Austrian experimenter and ‘Dadasoph’ Raoul Hausmann. In 1937, Hausmann moved from Switzerland to Prague, and began to correspond regularly with Kalivoda. This article takes a look at their mutual contacts, and also examines the extent to which Hausmann’s ideas influenced the young František Kalivoda.n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-18891S" target="_blank" >GA19-18891S: František Kalivoda (1913–1971) v evropském kontextu: multimedialita, experiment, avantgarda a neoavantgarda</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    378-388

  • Kód UT WoS článku

    000683783600003

  • EID výsledku v databázi Scopus