Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

„Dílo jeho mistra“. Otakar Ostrčil jako propagátor Zdeňka Fibicha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F21%3A00551729" target="_blank" >RIV/68378033:_____/21:00551729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://musicologica.upol.cz/magno/mus/2021/mn1.php" target="_blank" >https://musicologica.upol.cz/magno/mus/2021/mn1.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/mo.2021.002" target="_blank" >10.5507/mo.2021.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    „Dílo jeho mistra“. Otakar Ostrčil jako propagátor Zdeňka Fibicha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie zkoumá Ostrčilův význam pro šíření Fibichova díla. Fibich svého žáka Ostrčila pověřoval revizemi svých partitur před vydáním, a dokonce mu svěřil části některých svých děl k instrumentaci. Vedle toho Ostrčil již tehdy upravil několik Fibichových skladeb pro klavír. Poté, co Ostrčil nastoupil svou vlastní kariéru skladatele, dirigenta a uměleckého ředitele, věnoval i nadále svou pozornost hudbě svého učitele. Ostrčil byl upravovatelem a korektorem Fibichových skladeb vydávaných u F. A. Urbánka, dirigentem jeho oper v Národním divadle včetně dramaturgie fibichovských cyklů, věnoval se propagaci Fibicha v zahraničí, kdy například provedl předehru k opeře Pád Arkuna ve švédském Göteborgu.

  • Název v anglickém jazyce

    “His Master’s work”. Otakar Ostrčil as a promoter of Zdeněk Fibich

  • Popis výsledku anglicky

    This paper looks at the role Ostrčil played in the dissemination of Fibich’s work. Their relationship began during Ostrčil’s studies, when Fibich entrusted him with revisions of his scores before publication, and even letting him fi nish the instrumentation of several of his works. Besides, already at that time Ostrčil was arranging some of Fibich’s compositions for piano. After Fibich’s death and after he started his own career as a composer, conductor and artistic director, Ostrčil continued to devote his attention to the music of his teacher. He arranged and prepared his works for publication at F. A. Urbánek, and conducted his operas in the National Theatre including the dramaturgy of a Fibich cycle. He also promoted Fibich’s music abroad, e.g. conducting the overture from The Fall of Arkona in Göteborg, Sweden.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    2787-9186

  • e-ISSN

    2787-9194

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    27-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus