Fešandy ze šuplíků. Sudek, sochy, jižní Čechy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F21%3A00554647" target="_blank" >RIV/68378033:_____/21:00554647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sudekproject.cz/fesandy-ze-supliku-sudek-sochy-jizni-cechy" target="_blank" >http://sudekproject.cz/fesandy-ze-supliku-sudek-sochy-jizni-cechy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fešandy ze šuplíků. Sudek, sochy, jižní Čechy
Popis výsledku v původním jazyce
„Fešandy ze šuplíků. Sudek, sochy, jižní Čechy” navázaly na výstavu realizovanou v roce 2020 v Galerii hlavního města Prahy, která toto téma poprvé komplexně představila. Už Anna Fárová psala, že sochy byly pro Sudka nejen předmětem zakázkové činnosti, ale i oblíbeným námětem. Také proto sochám, zejména těm gotickým, říkal Sudek láskyplně „fešandy”. Výstava připravená pro Jindřichův Hradec zopakovala některé důležité momenty, v nichž se Sudkova záliba ve fotografování uměleckých děl potkala s jeho profesionální prací na zakázku, ať už to bylo fotografování v pražské katedrále sv. Víta, v lese Betlémě u Kuksu nebo v Lapidáriu Národního muzea v Praze. Představila rovněž široké spektrum spolupráce s umělci, např. Hanou Wichterlovou, Emilem Fillou či Josefem Wagnerem. Důraz na jižní Čechy má své opodstatnění v Sudkově oblibě jihočeské gotiky. Výstava byla také příležitostí „vytáhnout ze šuplíků” Sudkovy fotografie děl jeho současníků, kteří jsou s regionem spjatí, jako byli malíři Jan Kojan, Sláva Tonderová-Zátková či Bohumil Ullrych, nebo sochaři Břetislav Benda, František Bílek či Ladislav Pichl.
Název v anglickém jazyce
Lovelies from the files. Sudek, sculpture, South Bohemia
Popis výsledku anglicky
„Lovelies from the Files. Sudek, Sculpture, South Bohemia” followed the exhibition realized in 2020 at the Prague City Gallery, which presented this theme comprehensively for the first time. Anna Fárová has already written that sculptures were not only the subject of commissioned work for Sudek, but also a favourite subject. This is also why Sudek affectionately called the statues, especially the Gothic ones, „lovelies”. The exhibition prepared for Jindřichův Hradec reiterated some of the important moments in which Sudek's passion for photographing works of art met with his professional commissioned work, whether it was photographing the St. Vitus Cathedral in Prague, the Bethlehem Forest near Kuks or the Lapidarium of the National Museum in Prague. It also presented a wide range of collaborations with artists such as Hana Wichterlová, Emil Filla, and Josef Wagner. The emphasis on South Bohemia was justified by Sudek's fondness for South Bohemian Gothic. The exhibition was also an opportunity to „pull out of the files” Sudek's photographs of works by his contemporaries who were connected with the region, such as painters Jan Kojan, Sláva Tonderová-Zátková or Bohumil Ullrych, or sculptors Břetislav Benda, František Bílek, and Ladislav Pichl.
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Jindřichův Hradec
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
1
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce