Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00563538" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00563538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kramerius.lib.cas.cz/uuid/uuid:35ce4d5a-d805-43be-a9bd-c37b6e52fbea" target="_blank" >https://kramerius.lib.cas.cz/uuid/uuid:35ce4d5a-d805-43be-a9bd-c37b6e52fbea</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54759/sr-2022-002" target="_blank" >10.54759/sr-2022-002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan
Popis výsledku v původním jazyce
The text juxtaposes Leda and the Swan by Joseph Heintz the Elder, exhibited in Augsburg 2015, with a newly rediscovered painting of the same subject. It also takes into consideration the role of three drawings that have been discussed with the Augsburg painting. The comparison shows the process by which Heintz created variant compositions. The restoration of the new work uncovered traces of underdrawing and multiple pentimenti, providing evidence that this oil on copper could have been the first composition that was intended for the emperor. The existence of the newly identified painting corresponds to the painter’s custom to repeat the successful composition several times if it evoked interest among collectors.
Název v anglickém jazyce
Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan
Popis výsledku anglicky
The text juxtaposes Leda and the Swan by Joseph Heintz the Elder, exhibited in Augsburg 2015, with a newly rediscovered painting of the same subject. It also takes into consideration the role of three drawings that have been discussed with the Augsburg painting. The comparison shows the process by which Heintz created variant compositions. The restoration of the new work uncovered traces of underdrawing and multiple pentimenti, providing evidence that this oil on copper could have been the first composition that was intended for the emperor. The existence of the newly identified painting corresponds to the painter’s custom to repeat the successful composition several times if it evoked interest among collectors.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Rudolphina. Bulletin of the Research Center for Visual Arts and Culture in the Age of Rudolf II
ISSN
1213-5372
e-ISSN
—
Svazek periodika
21-22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
25-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85141426928