Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00563538" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00563538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kramerius.lib.cas.cz/uuid/uuid:35ce4d5a-d805-43be-a9bd-c37b6e52fbea" target="_blank" >https://kramerius.lib.cas.cz/uuid/uuid:35ce4d5a-d805-43be-a9bd-c37b6e52fbea</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54759/sr-2022-002" target="_blank" >10.54759/sr-2022-002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text juxtaposes Leda and the Swan by Joseph Heintz the Elder, exhibited in Augsburg 2015, with a newly rediscovered painting of the same subject. It also takes into consideration the role of three drawings that have been discussed with the Augsburg painting. The comparison shows the process by which Heintz created variant compositions. The restoration of the new work uncovered traces of underdrawing and multiple pentimenti, providing evidence that this oil on copper could have been the first composition that was intended for the emperor. The existence of the newly identified painting corresponds to the painter’s custom to repeat the successful composition several times if it evoked interest among collectors.

  • Název v anglickém jazyce

    Joseph Heintz the Elder, Another Leda and the Swan

  • Popis výsledku anglicky

    The text juxtaposes Leda and the Swan by Joseph Heintz the Elder, exhibited in Augsburg 2015, with a newly rediscovered painting of the same subject. It also takes into consideration the role of three drawings that have been discussed with the Augsburg painting. The comparison shows the process by which Heintz created variant compositions. The restoration of the new work uncovered traces of underdrawing and multiple pentimenti, providing evidence that this oil on copper could have been the first composition that was intended for the emperor. The existence of the newly identified painting corresponds to the painter’s custom to repeat the successful composition several times if it evoked interest among collectors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Rudolphina. Bulletin of the Research Center for Visual Arts and Culture in the Age of Rudolf II

  • ISSN

    1213-5372

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21-22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    25-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141426928