Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00575575" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00575575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jstor.org/journal/siminethquarhist" target="_blank" >https://www.jstor.org/journal/siminethquarhist</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point
Popis výsledku v původním jazyce
In 1604 Jan Brueghel the Elder undertook a journey to Prague to visit Emperor Rudolf II. The article puts forward theses on the reason of the trip and tries, on the basis of the inventories of Rudolf II’s collection and sources, to identify the paintings connected with the stay in Prague (except for the works after Albrecht Dürer). In my opinion, the Great Fish Market of 1603 (Munich) was painted for the Emperor. The visit to Prague is understood as a turning point in Jan Brueghel’s artistic work, in which earlier, artistic tendencies reach a conclusion and Jan Brueghel forms his future, artistic profile with a reorientation towards new, encyclopaedic themes, animal and flower painting (floral still lifes, Madonnas in flowers garlands, and flowers in natural allegories).
Název v anglickém jazyce
Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point
Popis výsledku anglicky
In 1604 Jan Brueghel the Elder undertook a journey to Prague to visit Emperor Rudolf II. The article puts forward theses on the reason of the trip and tries, on the basis of the inventories of Rudolf II’s collection and sources, to identify the paintings connected with the stay in Prague (except for the works after Albrecht Dürer). In my opinion, the Great Fish Market of 1603 (Munich) was painted for the Emperor. The visit to Prague is understood as a turning point in Jan Brueghel’s artistic work, in which earlier, artistic tendencies reach a conclusion and Jan Brueghel forms his future, artistic profile with a reorientation towards new, encyclopaedic themes, animal and flower painting (floral still lifes, Madonnas in flowers garlands, and flowers in natural allegories).
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-15927S" target="_blank" >GA20-15927S: Umění na odiv: obrazová sbírka císaře Rudolfa II. v kontextu uměleckého sběratelství kolem roku 1600</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Simiolus. Netherlands Quarterly for the History of Art
ISSN
0037-5411
e-ISSN
1875-6379
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
177-200
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85187947837