Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00575575" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00575575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jstor.org/journal/siminethquarhist" target="_blank" >https://www.jstor.org/journal/siminethquarhist</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 1604 Jan Brueghel the Elder undertook a journey to Prague to visit Emperor Rudolf II. The article puts forward theses on the reason of the trip and tries, on the basis of the inventories of Rudolf II’s collection and sources, to identify the paintings connected with the stay in Prague (except for the works after Albrecht Dürer). In my opinion, the Great Fish Market of 1603 (Munich) was painted for the Emperor. The visit to Prague is understood as a turning point in Jan Brueghel’s artistic work, in which earlier, artistic tendencies reach a conclusion and Jan Brueghel forms his future, artistic profile with a reorientation towards new, encyclopaedic themes, animal and flower painting (floral still lifes, Madonnas in flowers garlands, and flowers in natural allegories).

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Brueghel the Elder’s journey to Prague in 1604: works from an artistic turning point

  • Popis výsledku anglicky

    In 1604 Jan Brueghel the Elder undertook a journey to Prague to visit Emperor Rudolf II. The article puts forward theses on the reason of the trip and tries, on the basis of the inventories of Rudolf II’s collection and sources, to identify the paintings connected with the stay in Prague (except for the works after Albrecht Dürer). In my opinion, the Great Fish Market of 1603 (Munich) was painted for the Emperor. The visit to Prague is understood as a turning point in Jan Brueghel’s artistic work, in which earlier, artistic tendencies reach a conclusion and Jan Brueghel forms his future, artistic profile with a reorientation towards new, encyclopaedic themes, animal and flower painting (floral still lifes, Madonnas in flowers garlands, and flowers in natural allegories).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-15927S" target="_blank" >GA20-15927S: Umění na odiv: obrazová sbírka císaře Rudolfa II. v kontextu uměleckého sběratelství kolem roku 1600</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Simiolus. Netherlands Quarterly for the History of Art

  • ISSN

    0037-5411

  • e-ISSN

    1875-6379

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/4

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    177-200

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85187947837