Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czeska literatura i nowe media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F13%3A00426383" target="_blank" >RIV/68378068:_____/13:00426383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Czeska literatura i nowe media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celem badania jest zmiany w literaturze i kulturze czeskiej literatury, które miały miejsce w związku z powstaniem i ekspansji nowych mediów i technologii komunikacyjnych (zwłaszcza internetowych) z drugiej połowy 90. 20th wieku.Badany materiał składa się z dwóch głównych obszarów: pierwszy to sama Czeska środowisko internetowe, gdzie nowe szanse i możliwości tworzenia, prezentacji i refleksji tekstów literackich (struktura hipertekstu, fora literackie, blogi), a drugi obszar składa się z tekstów publikowanych w tradycyjnej formie drukowanej, ale w jego składzie, gatunek i płaszczyzna tematyczna wyraźnie odnosząc się do nowych technologii cyfrowych i mediów (blog nowych, nowatorskich w e-mailach, wiersze pisane jak SMS). Badania na koniec definiuje trzy podstawowe tryby interakcji czeskiej literatury i Internetu (artystycznej, obrotu i stosowania rozdzielcze).

  • Název v anglickém jazyce

    Czech literature and new media

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the transformation that Czech literature and literary culture have undergone as new media and communication technologies (particularly the internet) have come onto the scene and proliferated since the latter half of the 1990s. The material that is reviewed is structured in terms of two key spheres, the first being formed by the Czech internet environment itself, giving rise to new possibilities and opportunities for creative work, as well as the presentation and reflection of literary texts (hypertexts structures, literary forums and blogs), while the second sphere is formed by texts published in traditional printed form, but which clearly refer at the compositional, genre and thematic levels to the new digital technologies and media (the blog novel, e-mail novel and text-message poems). In conclusion the study defines three basic ways in which Czech literature interacts with the internet (for artistic, distributive and marketing use).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP406%2F12%2FP603" target="_blank" >GPP406/12/P603: Česká literatura a nová média</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ha!Art. Postdyscyplinarny magazyn o nowej kulturze

  • ISSN

    1641-7453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    11-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus