Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00509048" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00509048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.

  • Název v anglickém jazyce

    Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)

  • Popis výsledku anglicky

    Based on in-depth archival research, this monograph examines some important aspects of the history of the Bohemian book market from 1749 to 1848: the regulation and self-regulation of the book market and its players (editors, printers, binders, booksellers, reading clubs etc.), its economic and social preconditions, its integration into international networks, internal differentiation and quantitative development. The case studies include the economic importance of the publishing of almanacs, the early history of schoolbook-printing by the state, the chances and difficulties of establishing or expanding firms under various historic conditions and communicational strategies of editors and bookselling to reach (and help building) their public – at a time, where printing and bookselling was also a means of constructing national identities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-22253S" target="_blank" >GA15-22253S: Budování národa čtenářů. Sítě, podniky a protagonisté knižního trhu v Čechách (1749-1848)</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-200-3054-2

  • Počet stran knihy

    383

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy