Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00509048" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00509048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.
Název v anglickém jazyce
Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)
Popis výsledku anglicky
Based on in-depth archival research, this monograph examines some important aspects of the history of the Bohemian book market from 1749 to 1848: the regulation and self-regulation of the book market and its players (editors, printers, binders, booksellers, reading clubs etc.), its economic and social preconditions, its integration into international networks, internal differentiation and quantitative development. The case studies include the economic importance of the publishing of almanacs, the early history of schoolbook-printing by the state, the chances and difficulties of establishing or expanding firms under various historic conditions and communicational strategies of editors and bookselling to reach (and help building) their public – at a time, where printing and bookselling was also a means of constructing national identities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-22253S" target="_blank" >GA15-22253S: Budování národa čtenářů. Sítě, podniky a protagonisté knižního trhu v Čechách (1749-1848)</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-200-3054-2
Počet stran knihy
383
Název nakladatele
Academia
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—