Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to dramatize the Bible

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00518717" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00518717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    Comment dramatiser le récit biblique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Le drame biblique, l’un des genres théâtraux les plus populaires au XVIème siècle, était un phénomène européen. Les pièces bibliques jouissaient d’une grande popularité aux Pays-Bas ainsi que dans les pays germanophones, elles étaient écrites en France et en Angleterre et, bien sûr, nous les retrouvons parmi les drames écrits au XIVème et dans les premières décennies du XVIIème siècle en Bohême. Dans cette étude, j’analyse la façon dont les auteurs traitent le sujet biblique, c’est-à-dire un sujet narratif, pour le transformer en drame. Tandis que les uns se limitent aux changements les plus nécessaires, d’autres développent et modifient considérablement le modèle. Pour montrer ces approches différentes, je m’appuierai sur trois pièces : la Tragoedia des Buchs Judith de Joachim Greff, la Komedie nová o vdově (La nouvelle comédie de la veuve) de Pavel Kyrmezer et Tobias Junior de Georgius Dingenauer.

  • Název v anglickém jazyce

    How to dramatize the Bible

  • Popis výsledku anglicky

    Biblical drama, one of the most popular theatrical genres in the 16th century, was a European phenomenon. Biblical plays enjoyed great popularity in the Netherlands as well as in German-speaking countries. They were written in France and England and, of course, we find them among the dramas written in the 16th and in the first decades of the 17th century in Bohemia. In this study, I analyze how the authors treat the biblical subject to transform it into drama. While some limit themselves to the most necessary changes, others considerably develop and modify the model. To show these different approaches, I will draw on three pieces: the Tragoedia des Buchs Judith by Joachim Greff, the Komedie nová o vdově (The New Comedy about Widow) by Pavel Kyrmezer and Tobias Junior by Georgius Dingenauer.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-01061S" target="_blank" >GA17-01061S: Raně novověké biblické drama v českých zemích</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Theory and Practice in 17th–19th Century Theatre. Sources, Influences, Texts in Latin and in the Vernacular, Ways Towards Professional Stage

  • ISBN

    978-963-496-129-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Počet stran knihy

    328

  • Název nakladatele

    Líceum Kiadó

  • Místo vydání

    Eger

  • Kód UT WoS kapitoly