Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cirkulace, import a export osvícenství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F20%3A00541084" target="_blank" >RIV/68378068:_____/20:00541084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kramerius.lib.cas.cz/view/uuid:63fb2298-400a-4a4b-af3c-d281037dbd71?article=uuid:267ede89-d688-429f-823a-3e559b4a95f1" target="_blank" >https://kramerius.lib.cas.cz/view/uuid:63fb2298-400a-4a4b-af3c-d281037dbd71?article=uuid:267ede89-d688-429f-823a-3e559b4a95f1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.51305/cor.2020.02.03" target="_blank" >10.51305/cor.2020.02.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cirkulace, import a export osvícenství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek je reakcí na studii Daniely Tinkové Osvícení jako „vernakularizace znalostí“. V první části komentujeme pozitivní aspekty koncepce Tinkové o historii osvícenství, ale také nejasnosti týkající se povahy znalostí jako složky kulturního přenosu a výsledku tohoto procesu. Druhá část mění perspektivu a zaměřuje se na „přenos osvícenství“ a „záření“ osvícenství z českých zemí do okolních oblastí Habsburské monarchie, zejména Haliče. Z tohoto důvodu převzaly české země regionální nadvládu v mnoha oblastech správy a hospodářského a intelektuálního života. Pokoušíme se také vysvětlit motivaci pro přijetí „osvícenských znalostí“ a zároveň relativizovat mocenské asymetrie v těchto procesech.

  • Název v anglickém jazyce

    Circulation, import and export of the Enlightenment

  • Popis výsledku anglicky

    This article is a response to Daniela Tinková’s study Enlightenment as ‘vernacularization of knowledge’. In the first part we comment on the positive aspects of Tinková’s conception of the history of the Enlightenment, but also on the lack of clarity concerning the nature of knowledge as both a component of cultural transfer and the outcome of that process. The second part changes perspective, focussing on ‘the transfer of Enlightenment’ and the ‘radiation’ of Enlightenment from the Czech Lands to surrounding regions of the Habsburg monarchy, especially Galicia. For this reason the Czech Lands assumed a regional hegemony in many areas of administration and economic and intellectual life. We also attempt to explain the motivations for accepting ‘Enlightenment knowledge’ while relativizing the power asymmetries in these processes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cornova : revue České společnosti pro výzkum 18. století a Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze

  • ISSN

    1804-6983

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    27-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85166337766