Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel plot as a basic compositional device in Milan Kundera's plays

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F24%3A00617777" target="_blank" >RIV/68378068:_____/24:00617777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/clanak/469391" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/clanak/469391</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    chorvatština

  • Název v původním jazyce

    Paralelna radnja kao osnovno kompozicijsko sredstvo u dramama Milana Kundere

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U središtu je rada dramsko stvaralaštvo Milana Kundere. Autorica nastoji kompletirati njegove drame: od drame Vlasnici ključeva (Majitelé klíčů) preko Koještarije (Ptákovina) i Jacquesa i njegova gospodara (Jakub a jeho pán) sve do posljednjeg Kunderina kazališnog komada Jure Jánošíka i ostalih autorovih predložaka za radio i televiziju. U radu se najviše pozornosti posvećuje paralelnoj radnji kao karakterističnom kompozicijskom postupku Kunderinih drama, koji je on primijenio i na poetiku svojih proznih djela.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel plot as a basic compositional device in Milan Kundera's plays

  • Popis výsledku anglicky

    In the study, the author analyses Milan Kundera's dramas The Owners of the Keys, The Blunder and Jacques and His Master chronologically, as well as the unknown – and never acknowledged by the writer – play Juro Jánošík from 1973, which was signed by playwright Karel Steigerwald. The study attempts to show how Kundera's dramatic work grew out of his collaboration with the workshop at the Prague National Theatre in the late 1950s and early 1960s. The workshop was founded by director Otomar Krejča and dramaturgist Karel Kraus, who commissioned the authors to use a compositional procedure of parallel plots. Along with this, the author traces the development of Kundera's plays in terms of their relationship to totalitarian ideology: while in the first play the writer projected a plot that was charged with communist ideology, in the subsequent plays he began to criticize totalitarian mechanisms. All of Kundera's plays responded to the political situation in former Czechoslovakia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Književna smotra

  • ISSN

    0455-0463

  • e-ISSN

    2459-6329

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    214/4

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    101-110

  • Kód UT WoS článku

    001384856200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85213410456