Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F12%3A00386551" target="_blank" >RIV/68378076:_____/12:00386551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem studie jsou dva sborníky anonymních sólových motet a chrámových árií dochované v hudební sbírce piaristického kláštera v Podolínci pod signaturami H-669 a H-1001. V obou případech se dochovala pouze část hlasových knih a autorství skladeb byloidentifikováno jen ojediněle. Autor na základě vlastního předchozího výzkumu i nových komparací zpřesňuje atribuci skladeb: první sborník sestává převážně z děl J. J. I. Brentnera a obsahuje mimo jiné opis tištěné sbírky Hymnodia divina op. 3 (Praha 1718/19). Tři stylové vrstvy obsažené v druhém sborníku a reprezentované sólovými motety italského původu (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), opisem sbírky árií B. Villicuse a přetextovanou árií N. Picciniho poskytly materiál k úvahám o možných směrechdalšího zkoumání stylového vývoje na poli sólového moteta ve střední Evropě první třetiny 18. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Bassani ? Brentner ? Villicus: the Musical Repertoire of Two Manuscript Collections from the Piarist Monastery in Podolínec

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with two manuscripts containing anonymous solo motets and sacred arias preserved in the musical collection of the Piarist monastery in Podolínec under the shelfmarks H-669 and H-1001. In both instances only some partbooks are extant and the composers were identified only exceptionally. On the basis of his preceding research and new comparison, the present author makes the attribution of works more precise: the first collection is compiled mainly from works by J. J. I. Brentner and includes, among other things, a transcription of the printed collection Hymnodia divina op. 3 (Prag 1718/19). Three style layers included in the second collection and represented by solo motets of Italian origin (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), a transcription of a collection of arias by B. Villicus, and an aria (with new Latin text) by N. Piccini, provide material for reflection on the possible directions of further research into style evolution in the solo motet in central E

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Slovaca

  • ISSN

    1338-2594

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3 /29/

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    195-215

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus