Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od ne-hudby k hudbě. Hudební využití hluku ve 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F16%3A00469625" target="_blank" >RIV/68378076:_____/16:00469625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od ne-hudby k hudbě. Hudební využití hluku ve 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V průběhu 20. století se významně rozšířily zvukové možnosti, které jsou hudebníkům k dispozici. Vynález zvukového záznamu umožnil jakoukoliv zvukovou událost zdokumentovat a využít ji hudebním způsobem. Tento text shrnuje historii těchto proměn a snaží se ukázat, jak lze interpretovat využití nehudebních zvuků jako další fázi ve vývoji západní klasické hudby, jak tento vývoj můžeme srovnávat s takzvanou emancipací disonance. Text rovněž analyzuje také různé trendy ve využívání mimohudebních zvuků a ukazuje, jak toto rozšiřování zvukových možností ovlivnilo naše chápání toho, co je hudba a jak funguje coby způsob mezilidské komunikace.

  • Název v anglickém jazyce

    From non-music to music. Musical use of noise in the 20th century

  • Popis výsledku anglicky

    The range of sounds available to musicians has grown considerably during the 20th century. The invention of sound recording has made it possible to document any sonic event and to use it in a musical way. This text summarizes the history of this development and tries to show how the use of nonmusical sounds can be explained as the next stage in the history of western classical and how we can compare it with so called emancipation of dissonance at the end of the 20th century. It also analyzes various esthetic trends concerning the use of non-musical sounds and the ways in which the broadening of sonic possibilities influenced our understanding of what music is and how it functions as a way of human communication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovo a smysl

  • ISSN

    1214-7915

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    54-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus