Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bubble Moving Through The Streets: Music at the Urban Carnival

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F17%3A00488274" target="_blank" >RIV/68378076:_____/17:00488274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bubble Moving Through The Streets: Music at the Urban Carnival

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the relation between music, movement, and place during a festivity in an urban setting. The masopust carnival festivities) held in various parts of Prague since the 1990s present an interesting example of processes in which different kinds of music are taken from various sources and brought into a new context. Using Thomas Turino's notions of participatory and presentational performance, it looks at the various configurations of participants and their roles in respect to the performance in a public space. It shows, how the level of participation in music and dance changes depending on the situation. Also, the issue of authenticity of a music repertory and its relation to a particular locality is discussed as well as the relation between institutionalized folklore revival movement and these „new traditions“.

  • Název v anglickém jazyce

    Bubble Moving Through The Streets: Music at the Urban Carnival

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the relation between music, movement, and place during a festivity in an urban setting. The masopust carnival festivities) held in various parts of Prague since the 1990s present an interesting example of processes in which different kinds of music are taken from various sources and brought into a new context. Using Thomas Turino's notions of participatory and presentational performance, it looks at the various configurations of participants and their roles in respect to the performance in a public space. It shows, how the level of participation in music and dance changes depending on the situation. Also, the issue of authenticity of a music repertory and its relation to a particular locality is discussed as well as the relation between institutionalized folklore revival movement and these „new traditions“.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60404 - Folklore studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dance, Senses, Urban Contexts: Dance and the Senses. Dancing and Dance Cultures in Urban Contexts

  • ISBN

    978-3-8440-5335-7

  • ISSN

    0945-0912

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    214-221

  • Název nakladatele

    Shaker Verlag

  • Místo vydání

    Aachen

  • Místo konání akce

    Styria

  • Datum konání akce

    9. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000411660200028