Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba a děti první republiky: nové koncepce hudební výchovy v Československu z etnomuzikologické perspektivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F18%3A00503483" target="_blank" >RIV/68378076:_____/18:00503483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba a děti první republiky: nové koncepce hudební výchovy v Československu z etnomuzikologické perspektivy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na koncept hudební kultury nového Československa, který si měli osvojovat žáci obecných a měšťanských škol. V úvodní části autorka představuje hudebně antropologickou perspektivu, metodologii a výzkumné otázky. Následuje stručný přehled hlavních reformních snah a pokusů uskutečněných okolo roku 1918. Ústředním tématem studie je analýza tehdejších kritických příspěvků o hudební výchově na poli specializovaných periodik ve dvacátých a třicátých letech 20. století z hlediska předních i řadových hudebních pedagogů. Závěr příspěvku předkládá nejvýznamnější aspekty nového konceptu hudební výchovy v Československu formulovaného pedagogy jakožto přímými aktéry vytoužených změn v hudební výchově.

  • Název v anglickém jazyce

    Music and Children of the First Republic: New Concepts of Music Education in Czechoslovakia from an Ethnomusicological Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to reveal the concept of music culture of the new Czechoslovakia that should have been adopted by pupils of elementary and secondary schools. In the introductory section, the author presents an ethnomusicological perspective applied to the discussed topic, methodology and research questions. Then follows a brief overview of the first key reform intentions and efforts in music education realized around 1918. The central part of the article deals with the main domains of critique that were continuously published by prominent as well as common music pedagogues in specialized periodicals in the 1920s and 1930s. The most significant aspects of the new concept of music education in Czechoslovakia – how it was articulated by pedagogues as the direct actors of the desired changes in music education – are presented in the conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia scholastica. Mezinárodní časopis pro dějiny výchovy a vzdělání

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    22-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus