Hudba a děti první republiky: nové koncepce hudební výchovy v Československu z etnomuzikologické perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F18%3A00503483" target="_blank" >RIV/68378076:_____/18:00503483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudba a děti první republiky: nové koncepce hudební výchovy v Československu z etnomuzikologické perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na koncept hudební kultury nového Československa, který si měli osvojovat žáci obecných a měšťanských škol. V úvodní části autorka představuje hudebně antropologickou perspektivu, metodologii a výzkumné otázky. Následuje stručný přehled hlavních reformních snah a pokusů uskutečněných okolo roku 1918. Ústředním tématem studie je analýza tehdejších kritických příspěvků o hudební výchově na poli specializovaných periodik ve dvacátých a třicátých letech 20. století z hlediska předních i řadových hudebních pedagogů. Závěr příspěvku předkládá nejvýznamnější aspekty nového konceptu hudební výchovy v Československu formulovaného pedagogy jakožto přímými aktéry vytoužených změn v hudební výchově.
Název v anglickém jazyce
Music and Children of the First Republic: New Concepts of Music Education in Czechoslovakia from an Ethnomusicological Perspective
Popis výsledku anglicky
The study aims to reveal the concept of music culture of the new Czechoslovakia that should have been adopted by pupils of elementary and secondary schools. In the introductory section, the author presents an ethnomusicological perspective applied to the discussed topic, methodology and research questions. Then follows a brief overview of the first key reform intentions and efforts in music education realized around 1918. The central part of the article deals with the main domains of critique that were continuously published by prominent as well as common music pedagogues in specialized periodicals in the 1920s and 1930s. The most significant aspects of the new concept of music education in Czechoslovakia – how it was articulated by pedagogues as the direct actors of the desired changes in music education – are presented in the conclusion.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historia scholastica. Mezinárodní časopis pro dějiny výchovy a vzdělání
ISSN
1804-4913
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
22-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—