Přestala být historie historií? Aneb co se naučit z cizích válek o dějiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378114%3A_____%2F24%3A00601751" target="_blank" >RIV/68378114:_____/24:00601751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přestala být historie historií? Aneb co se naučit z cizích válek o dějiny
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá diskusemi nad texty Jamese Sweeta a tzv. Projektem 1619, jež se v posledních letech odehrály v Americké historické asociaci, jsou však obecnějším příspěvkem k výkladu aktuálních proměn historické práce, jejího společenského dopadu i historické paměti.
Název v anglickém jazyce
Has History Ceased to be History? What to Learn from Foreign Wars about History
Popis výsledku anglicky
This study examines the recent debates over James Sweet's texts and the 1619 project (2019) that have taken place in the American Historical Association, yet can be seen as a more general contribution to understanding the current transformations of historical work, its social impact, and historical memory.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Historiografie, sociologie a politika paměti
ISBN
978-80-257-4558-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
143-155
Počet stran knihy
336
Název nakladatele
Argo
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—